Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon 50mm/1.8 i Fartkameror
- Trådstartare Fredde82
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Det fins en del skrivet om fartkameror här på forumet, sök så får du se!
Vad jag vet så finns den D70 och D200 i fartkamerorna.
Vad jag vet så finns den D70 och D200 i fartkamerorna.
Ventures
Aktiv medlem
Förr hade man Nikon F3 med 250-bildsbakstycke. De var så dyra att de inte hade så många utan mest tomma skåp. Läst någonstans för länge sedan, så det behöver inte vara sant.
För övrigt vore det förvånande om man idag har standardkameror. Jag var i kontakt med ett norskt företag för kanske 10 år sedan som sa att de gjorde hastighetskameror som kunde ta bilder under svåra förhållanden, mörker etc.
Det finns nog någon med bättre insyn som kan berätta hur det egentligen ligger till.
För övrigt vore det förvånande om man idag har standardkameror. Jag var i kontakt med ett norskt företag för kanske 10 år sedan som sa att de gjorde hastighetskameror som kunde ta bilder under svåra förhållanden, mörker etc.
Det finns nog någon med bättre insyn som kan berätta hur det egentligen ligger till.
Emil-G
Aktiv medlem
Numera sitter det nog en kamera i nästan varje skåp, däremot är de inte aktiverade jämt. Trafikenheten i Kiruna hinner nämligen inte med mer!Förr hade man Nikon F3 med 250-bildsbakstycke. De var så dyra att de inte hade så många utan mest tomma skåp. Läst någonstans för länge sedan, så det behöver inte vara sant.
ztenlund
Aktiv medlem
Förr hade man Nikon F3 med 250-bildsbakstycke. De var så dyra att de inte hade så många utan mest tomma skåp. Läst någonstans för länge sedan, så det behöver inte vara sant.
Nej, det satt inte en kamera i varje skåp när det var de gråa fyrkantiga skåpen. Å andra sidan hade det varit ganska meningslöst eftersom systemet byggde på manuell hantering. Att åka ut och byta film manuell i varje skåp på en sträcka hade nog tagit alldeles för mycket tid. Vad det satt i skåpen har jag ingen aning om dock. Analogt var det i alla fall.
Numera är de som sagt digitalt och bilderna laddas ner från kameraskåpen så det är ingen som behöver åka ut.
Det sitter ju en stor blixt i skåpen...
Damm på sensorn
Aktiv medlem
Såg nåt program på TV som handlade om fartkameror, och såg då att det satt Nikon 50mm/1.8 objektiv i dom. Blev bara nyfiken om det är nån som vet vad för kamerahus som används??
Att det är Nikon 50mm/1.8 ser man från bilen. Iaf som Nikon-kännare
Helmetrock
Aktiv medlem
De nya blå/silvriga modellen har en kamera i varje skåp.
Rickenbacker
Aktiv medlem
De nyare skåpen ska väl såvitt jag vet ha en D200, lite moddad för fjärrstyrning. Trodde dock att det satt 85mm f/1,8 på dem, så man lär sig något nytt varje dag!