bufo
Medlem
Har stora förhoppningar på tomten i år, vart mestadels snäll! Går i funderingar på att utöka min familj; Är sugen på ett nikon af-s 300/4 men har även sigmas 100-300/4 som alternativ. Tänkte även montera en 1.4ggr konverter till detta och då uppstår frågan vad som är vettigast att köpa. Aldrig användt konverter, tappar i skärpa (o ett bländasteg) och att det generellt är bäst att anv tillsammans med fast optik är inte så svårt att läsa sig till. Men, frågan är hur mkt man förlorar i bildkvalitet fast vs zoom? Kommer jag som glad amatör märka en stor skillnad, samt hur dåligt/bra är kombinationen 100-300+ konverter?
Skulle vara smidigt att kunna lämna hemma mitt 80-200/2.8 vid resa och köra med 100-300+konverter då det andra alternativet är 80-200 och 300+konverter. Kör analogt o dia om det gör ngt skillnad på kompabilitet/kvalitet.
Skulle vara smidigt att kunna lämna hemma mitt 80-200/2.8 vid resa och köra med 100-300+konverter då det andra alternativet är 80-200 och 300+konverter. Kör analogt o dia om det gör ngt skillnad på kompabilitet/kvalitet.