Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikkor 85mm 1.8 vs Nikon 85/1,8D
- Trådstartare ghost102
- Start datum
Slowfinger
Aktiv medlem
Toppen - just det har jag också undrat.
Finns en fördel med gamla icke-D också. Lite mindre plastigt än D-modellen...
Finns en fördel med gamla icke-D också. Lite mindre plastigt än D-modellen...
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Jag har haft en 85:a utan D. Ett kanonobjektiv. Ångrar mig bittert att jag sålde den.
Hoppas det kommer en uppdaterad version med SW.
Hoppas det kommer en uppdaterad version med SW.
Slowfinger
Aktiv medlem
Ja, för den låter verkligen som ett tröskverk. Canons variant är heltyst och något billigare.
l-malmqvist
Aktiv medlem
Jag vinner kvällens nördpris, för jag har spelat in hur 85-utan-D låter. Jag tog med lite av D2H:ns slutarljud på slutet så att man får en uppfattning om skillnaden i ljudnivå. Mycket nöje: http://www.sturegatan.com/85f18-D2H.mp3
Det är ett toppenobjektiv, och ljudet tycker jag inte är så värst störande, men det smäller i fokusens ändlägen om den inte "hittar rätt" vilket hörs i ljudfilen.
Det är ett toppenobjektiv, och ljudet tycker jag inte är så värst störande, men det smäller i fokusens ändlägen om den inte "hittar rätt" vilket hörs i ljudfilen.
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Om man har bildeffekter på i Windows media player så ser man visuellt hur 85:an låter.
Slowfinger
Aktiv medlem
Kul. Men jag kan trösta er med att den "gamla" icke-D låter betyligt värre. Man tror att något ska gå sönder hela tiden ;-)
Legur Laugar
Aktiv medlem
Jag har en 50/1.8 utan D och har inte märkt någon tekninsk försämring för min användning iaf.
Mvh Patrik
Mvh Patrik
schaki
Aktiv medlem
Så farligt tyckte jag inte att 85an lät ändå.
Då låter nästan min AF 50mm 1.8D värre. Iofs kan det vara fokus-motorn i min D1a som för oväsen. Kan inte avgöra det då ja gendast har en glugg med AF att testa med.
Ska snart köpa ytterligare ett AF-objektiv, så då kan jag prova.
Då låter nästan min AF 50mm 1.8D värre. Iofs kan det vara fokus-motorn i min D1a som för oväsen. Kan inte avgöra det då ja gendast har en glugg med AF att testa med.
Ska snart köpa ytterligare ett AF-objektiv, så då kan jag prova.