Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikkor 24/1,4 & 16-35/4 VR [ej längre spekulation! /mod]

Produkter
(logga in för att koppla)
Förstår inte varför de inte kan släppa en kompakt med FX sensor och fast optik, jag skulle köpa direkt, typ en digital 35Ti/contax t3/leica minilux! ge mig!

Förstår inte varför de inte kan släppa en kompakt med FX sensor och fast optik, jag skulle köpa direkt, typ en digital 35Ti/contax t3/leica minilux! ge mig!
För att det antagligen inte finns tillräckligt många som begriper hur bra en sådan skulle vara, ännu. Se bara på Sigma DP1 och DP2. Inga storsäljare direkt. Och så gäller det ju att få vettig autofokus i ett såpass litet hus, samt okej batterikapacitet.

Riktpriserna från Nikon är 24190 kr för 24/1.4 och 13290 för 16-35/4.

2200 resp 1260 USD , det betyder att de om några månader kommer kosta runt 15-16 kSEK resp 8 kSEK i USA. Annars stämmer det ju rätt bra med den gamla tumregeln om att en dollar momsad och klar kostar drygt 10kr.

Tack Nikon... :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar