Annons

Nikkor 18-200 VR

Produkter
(logga in för att koppla)
Det måste ha rasslat till ordentligt med leveranserna. När jag ringde Scandinavian Photo i förra veckan kunde de inte säga exakt var jag låg i kön, men gissade på mellan nummer åttio och hundra. När jag skulle hoppa av kön idag var jag plötsligt på andra plats.
 
Fick mitt efter 3 månaders väntan. Klart värt det känner jag efter att ha haft det i några veckor nu.

Enda problemet jag råkat ut för är att på låga mm-tal så blir det skugga av objektivet när man använder den inbyggda blixten (har en D70s) (vad konstigt när objektivet är tjockt som en vattenflaska:p ) Löstes dock fint med en SB-600 som jag införskaffade i veckan, skulle ju ha en extern blixt iaf så lika bra och köpa den när man nu har en till anledning att köpa den :)

I övrigt är jag inget kamera/objektiv-profs så jag kan bara säga att objektivet täcker mina behov, funkar som det skall och bilderna blir i mina ögon mycket bra och jag älskar stödet jag får av VR.

// Oscar
 
verkar som jag fått 2 18-200 vr st samtidigt, om nån är intresserad så mejla mig, inte helt säker än men jag vet förmodligen om nån timme.

i stockholm..
 
ok nu har jag ett 18-200 till salu, dvs jag säljer den inte men jag vet var du kan köpa en, i stockholm, så mejla mig så får du adress och telefonnummer

äh, vafan
jag lägger ut det här istället

Fotomarknaden i Högdalen
Högdalsgången 30, 12454 BANDHAGEN, Tel. 08-647 50 24

Nå de har ett objektiv där nu då som jag tackat nej till
 
Senast ändrad:
nån som hämtat ut den i högdalen? fick också min eh skönhet hm, får väl se om den slår min 18-135 men det lär den väl göra
 
Nikkor 18-200 mm f/3,5-5,6G IF-ED verkar vara slut i varenda affär. Men märkligt nog finns den här!! Kolla:

www.nikonstore.se

Den finns hos Nikon själva, men till högre pris, borde dom inte leverera till sina återförsäljare först?
 
Jag hittade den inte hos nikonstore, kanske de har plockat bort den? Den verkar ju pluppa upp lite hursomhellst, speciellt vid nyöppnanden skulle jag tro.

Jo, jag tycker den är rätt trevlig. Men visst kryper den. Den slog dock min 18-135, behövde verkligen de där sista mm. Kom mycket närmare fåglarna nu.
 
Carl, får man fråga vad du gav för gluggen i Thailand? Kollade du mer på prisläget på andra fotoprylar?

Själv har jag stått i kö i snart tre månader hos några olika leverantörer men det verkar ta ytterligare ett par månader innan leverans :-(
 
Freddan S skrev:
Carl, får man fråga vad du gav för gluggen i Thailand? Kollade du mer på prisläget på andra fotoprylar?

Själv har jag stått i kö i snart tre månader hos några olika leverantörer men det verkar ta ytterligare ett par månader innan leverans :-(

Pröjsade runt 5kkr, så priset var väl hyfsat. Däremot fick gå i några butiker innan jag hittade det. Verkar vara eftertraktat överallt..

Övrigra gluggar var billigare än här, stor skillnad på dyrare saker och kompaktdigitaler och mobiler var det inte långt från halva priset på.
 
Mrgreengenes skrev:
Nikkor 18-200 mm f/3,5-5,6G IF-ED verkar vara slut i varenda affär. Men märkligt nog finns den här!! Kolla:

www.nikonstore.se

Den finns hos Nikon själva, men till högre pris, borde dom inte leverera till sina återförsäljare först?
Ja, den är dyrare på Nikon Store, plus att motljusskyddet kostar extra. Enligt Scandinavian och Cyber ingår det.

Men Nikon Store lär inte ha den heller. Så här står det:
"OBS! Det är för närvarande lång leveranstid på denna optik."
 
idiom skrev:
ok nu har jag ett 18-200 till salu, dvs jag säljer den inte men jag vet var du kan köpa en, i stockholm, så mejla mig så får du adress och telefonnummer

äh, vafan
jag lägger ut det här istället

Fotomarknaden i Högdalen
Högdalsgången 30, 12454 BANDHAGEN, Tel. 08-647 50 24

Nå de har ett objektiv där nu då som jag tackat nej till

Tack för tipset. Var och hämta objektivet för 1.5 timme sen. :)
 
Förresten.. jag tittade in på Ahlséns foto i Lerum idag.. och gissa vad dom hade en 18-200 på hyllan, som inte var beställt av nån..

Jodå. jag klämde och kände länge på gluggen.. men tyvärr... Jag får vänta lite till..

Så ni som bor i Göteborgstrakten och vill ha ett

skynda dit.
 
Fick mitt objektiv för några dagar sedan. Hade beställt på SF, CF och Hegethorns.

SF kunde leverera efter knappt två månaders väntan medans jag hade en bit kvar på väntelistorna på de övriga.

Tyvärr var SF dyrast och helt kass på kommunikationen. Jag mailade efter en och en halv månads väntan både till den säljare som tog ordern och när jag inte fick svar även till deras generella mail för att höra hur jag låg till men inga svar alls. En dag ett par veckor senare ringde de bara och sa att "leveransen" hade kommit.

Där var både CF och Hegethorns mycket bättre med snabba och trevliga svar. (Hegerhotns även billigast)

Det verkar dock på säljarna som om flödet har ökat något i höst.

Objektivet känns mycket bättre än man kan tro av en del man kan läsa av andra. Hade egentligen bara önskat lite trögare zoomring så att inte objektivet kryper ut ibland när man riktar kameran neråt...

VR funkar bra i de flesta fall, missar då och då av någon anledning. Kameran (D50) känns bra ihop med denna ganska tunga och kompakta gugg, samma typ av ytbehandling på objektiv som på kamerahus.

Så nu säljer jag mitt dubbelkit 18-55 och 55-200 och funderar på att ställa mig i kö för 70-300 VR.

Tycker att priset är väl saftigt, någonstans runt 5000:- hade känts rimligare.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.