Annons

Nikkor 18-200 VR

Produkter
(logga in för att koppla)

Mankan G

Aktiv medlem
Hi folks,

Är det någon som har fått ett levererat?

Jag beställde mitt den 3/11 och har fortfarande inte hört ett knyst från om tiden för leveransen. Scandinavian Photo har bekräftat min order men har inte fått någon leveranstid från Nikon.

Mankan
 
April?

Har också beställt ett 18-200 tillsammans med en D200 från SP, men inte fått besked när kitet kan levereras.
Jag har dessutom pröjsat för grejerna, så det känns lite ruttet.
Tänk om man får vänta till april!!!

Fredrik
 
Har olika fimor olika principer för sina köande? Står ni i flera köer samtidigt?
Funderar på att hoppa på tåget, men var ska man göra det för att komma först fram?

/Per
 
Hi folks

Nej, jag har inte betalt heller. Har bara lagt en beställning för leverans när den kommer in till Scandinavian Photo. Dom tar inte betalt i förskott enligt deras websida.

MAnkan
 
nästa leverans = demo-ex?

Frågade KameraDoktorn idag, och fick beskedet att en mindre leverans väntas om ett par veckor, men förmodligen inte fler ex än att det blir ett demo-ex per affär.
 
La en beställning på objektivet hos Cyberphoto och när jag kollade köplatsen hade jag hamnat på plats 45 och deras koll av leveransbesked från Nikon gav inget.
Det ser inte så ljust ut att jag kan få med det på fjällresan i början av mars, tyvärr.

Men med Nikons problem med logistiken kanske det kommer ett par hundra objektiv, rätt vad det är.

Man kan iallafall hoppas!!!
 
Hi folks

Jag var inne hos Scandinavian Photo idag och dom har faktiskt fått in några objektiv som redan har blivit levererade. Således har dom börjat beta av sin lista om ca 200 beställningar. Jag har en plats inom topp 10 och dom trodde att jag får min inom en väldigt snar framtid. :)

Mankan
 
Jag har haft mitt 18-200 VR sedan den 9 februari så jag har hunnit testa det ett tag nu. Jag är riktigt nöjd med det som glugg för allmänt plåtande. VR funkar kanon men trots det hade jag inte haft något emot en större största bländaröppning. Genomgående 2.8 hade inte varit fel :)
Jag var på båtmässan förra veckan och det var ett bra exempel på en situation när gluggen passade kanon. Det var bara inne i båtarna jag behövde byta till min 10.5 mm fisheye :)
 
Var och handlade mitt 18-200 VR idag för 5300 samt ett SB-D200 här i HongKong och har bara provat objektivet lite, ska ta lite mera bilder i morgon när jag tar färjan över till Kina en sväng. Det jag redan uppskattat är zoom omfånget, där man är van att sitt vanliga objektiv 18-70 slutar så är det bara att zooma ytterligare och ytterligare :) Hastighet på focusen har jag inte direkt kunnat uttala mig om då det varit för mörkt. VR-en har fungerat väldigt tillfredställande hittils, men det blir mer utforskning av detta objektiv som jag ville ha som ett reseobjektiv när man är ute i jobbet.

//Stefan
 
Köplats?

Kan man kolla sin köplats på Cyberphoto's hemsida om man lagt en order eller man måste ringa?
 
Sök runt i EU, jag har sett den i lager på flera ställen i både Tyskland och England.
 
Zoso skrev:
Sök runt i EU, jag har sett den i lager på flera ställen i både Tyskland och England.

Kan du nämna några sådana ställen? Jag har beställde från technikdirekt för typ 6 veckor sedan och de har fortfarande inte fått in något.
 
Kollade min köplats hos Cyberphoto (via mail) och fick svar nyss, så här stod det:

Hej Mikael
Du har köplats 36 i skrivande stund, Nikon har mycket svårt att få fram det och har inget leveransbesked att ge.
Troligen kommer det att dröja många veckor/månader till om inget drastiskt händer med tillgången.

Min köplats har gått från nr45 den 1 feb, 40 i slutet av feb och nu 36 idag 2,5 månader senare.
Vad har hänt med Nikon har dom helt lagt av att tillverka nya modellerna. När jag köpte min D70 (när den kom) fungerade leveranserna mycket bättre.
 
Lättast är om du går ner till din lokala butik och sätter upp dig på kö där. Oftast är kön mycket kortare. Visst är den något dyrare men ibland kan man få tag i en kamera direkt på momangen. Så gjorde jag med min D70 när jag var het på gröten. Stod på kö både på cyberphoto och från en tysk leverantör men orkade inte vänta.Tror jag betalade 500-600 mer än cyberphoto's pris men det var det sannerligen värt.
 
Visst kan jag det men i Luleå är det ont om specaliserade fotoaffärer.
Dessutom har jag sedan tidigare bara goda erfarenheter från Cyberphoto bl a fick jag första D70-kitet dom levererade bara 2 veckor efter kamerahuset släppts.

Den här gången verkar felet ligga hos Nikon, nu efter 4 månader borde dom kunna leverera det marknaden behöver.
 
Jag håller helt med dig. Det borde ALDRIG vara svårt att få tag i nya elektronik prylar. När man lanserar en kamera eller en tv eller vad som helst egentligen så måste man ju kunna möta efterfrågan. Visserligen kanske det är ett marknads-strategiskt val men jag vet inte om det är så i Nikons fall.

Tänk att man ska behöva ha stora bekymmer och lägga ner mycket tid i att få tag i en kamera som kostar nästan 17 000 kr. Den borde egentligen ramla in med FedEx efter ett par dagar. Just nu får man ju en kamera på en vecka om man importerar den. Märkligt tillvägagångssätt.
 
Det verkar vara så med det mesta hos Nikon. Jag har beställt en TC14e, och den är restnoterad och Nikon har inget leveransdatum ens en gång att ge. Jag vet inte om det är lika genant dåligt hos andra tillverkare, Canon ex. Men jag är inte nöjd med Nikon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.