Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nej, jag klarar inte det här.

Produkter
(logga in för att koppla)

vargabarn

Avslutat medlemskap
Nu får ni bestämma helt enkelt.

Sigma 18-50 eller Tamron 28-75 till min ,Canon 350D,

Har gått och funderat på dessa på objektiv allt för länge nu.. jag kan inte inte bestämma mig helt enkelt.

Det lutar mot Tamron för kit-gluggen (18-55) tycker jag ger OK bilder vid 18mm. Jag kommer att grubbla vidare på det här många månader till utan er hjälp.

Det rycker otroligt mycket i köptarmen nu så det är nog dags att beställa, kanske redan idag.

Tack!
 
Pesrsonligen så tycker jag att Sigmagluggens omfång är mer allround men nu är du ju nöjd med kitgluggen i vidvinkelområdet så de vetef...

Med Tamronen så får du ju en lite lämpligare porträttglugg.

Hoppas jag inte gjorde dig mer vilsen bara:)

//Larsa. Som f.n. är utan vidvinkel, de funkar men är irriterande ibland...
 
Har du varit inne i "sök bilder" och knappat in gluggarna i utrustningskolumnen? Då kan du ju se och jämföra.

MVH

(sen har du ju förstås Sigma 24-70 2.8 EX DG macro. Endast femmor i betyg bland användarna här på sidan)
 
är du nöjd med omfånget på kitgluggen så kanske du ska välja sigman. Då får du mer sting och skärpa i bilderna.

Nu gör jag dig antagligen bara förvirrad 8)
 
Jag mailade cyberphoto en gång i frågan och de rekommenderade inte Sigmat, däremot Tamronobjektivet.

Men deras åsikt är väl iofs inte mer värd än någon annans...
 
Sådär ja gott folk, det blev ett Sigma 18-50 2.8 EX

Jäklar vad nöjd jag är, vilket jättekliv från kitobjektivet!

Tack.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.