Annons

Negativfickor

Produkter
(logga in för att koppla)

othis

Medlem
Håller på gå igenom min fars efterlämnade 6x6 och 6x4,5-negativ.
Finns tusentals i varierande fickor och lådor.
Vet någon var man får tag i antingen
1) Negativblad för mapp där man kan peta in negativen uppifrån, ett och ett eller som "tvillingar" - inte från ändan som långa remsor.
2) eller fickor för ett eller två negativ i var och lådor att lagra dessa i?

1) Negativblad för mapp där man kan peta in negativen uppifrån, ett och ett eller som "tvillingar" - inte från ändan som långa remsor.

Här köpte jag negativfickor för några år sedan: http://www.photax.se/

/Tomas

silverprint i London
Macodirect i Tyskland har jag för mig har alla möjliga former o det är inte helt enkelt att välja rätt

Pergamin - Schutzhülle

Hej Henrik.
Om du skickar ett mail till mig så kan jag förmedla kontakten till min kemileverantör i Tyskland som vad jag kan se har "Pergamin - Schutzhülle " för 6x6. Kanske det kan lösa ditt problem ?

Ha en trevlig fotohöst alla på forumet.

Hej!
Det finns ett par bra ställen att köpa sådana fickor ifrån. Jag har ganska bra koll på detta, då jag även på jobbet använder förvaringsmaterial för ett antal olika format/typer av negativ, dior och pappersbilder. De plastfickor som finns nu är oftast testade och godkända för fotomaterial, bl.a. polypropylen och polyester. Jag tror att det finns blad som har fickor i ca 7x14 cm, förutom de för vanliga klippta 6x6. Kolla Museiservice, eller Arkivprodukter AS i Norge. Båda har hemsidor. Sen finns också tyska Klug och engelska Secol.
Hoppas att du hittar rätt!

Maria/Lathyrus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar