Annons

Neat image..

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrbild

Aktiv medlem
Laddade hem en version av Neat image 2,6 pro plus, då man öppnar programmet så kommer de upp ett registrerings formulär. Har dock inga såna uppgifter så jag valde att klicka på cancel och programmet öppnar och som jag kan se det fungerar fullt ut, måste dock varje gång de skall användas klicka cancel i stället för att registrera det. Är det en full version jag har fått som kanske är crackad på nå sätt eller är de nå annat. Tycker de var konstigt att de fungerar trots att man inte anger nå uppgifter för att få använda programmet. licens nr osv. Nån som har koll på detta?
 
kommer registreringsformuläret upp så är det inte en registrerad version du har.

Antagligen får du använda programmet gratis några dagar, eller så funkar inte alla funktionerna.
 
Antar att det inte går att spara bilden i bmp/tiff-format med en oregistrerad, Har själv en äldre version som är oregistrerad och där funkar det bara att spara i jpg.
 
Jutta skrev:
Antar att det inte går att spara bilden i bmp/tiff-format med en oregistrerad, Har själv en äldre version som är oregistrerad och där funkar det bara att spara i jpg.

De går att spara i tiff och även bmp formatet, och de verkar då som att alla funktioner finns och går att använda.Måste va en crack version som trots att man inte registrerar så går den att använda. Kan inte se se nån annan lösning på det. Programmet har för övrigt fungerat nu i 5 veckor .
 
Jag har laddat ner en gratisversion för att testa i en månad, och jag kan inte markera större område än 300*300 pixlar varken när jag ska göra brusmätning eller när jag ska förhandsgranska inställningarna. Är detta fel, eller beror det på gratisversionen?
 
det är inte fel på ditt program, så är det i alla versioner av NI. det är för att förhandsvisningen ska gå fort och inte ta en massa tid i anspråk.
 
Peter, du vet att den yta du markerar för att mäta bruset måste vara helt jämnfärgad osv?
Den lilla rutan är allt som Neat Image behöver för att analysera bruset tillräckligt.
 
Ok, då fungerar mitt program troligen som det ska. Att ha en liten ruta (300*300 pxls) för att mäta bruset är väl OK, men att bara få förhandsgranska ett sånt litet område trodde jag var fel. Det blir ju ganska lite om man tänker att en bild kanske är 2000*3000 pxls.

Tack för svaren iallafall, nu slipper jag leta efter funktioner för att kunna markera större områden.

PN
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.