Annons

Nd1000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Escalib

Aktiv medlem
Alltså jag håller på att bli knäpp - jag ser överallt folk som tar skitsnygga foton med ett ND1000-filter, men jag lyckas inte kunna hitta ngn som säljer dem.

Var tusan kan man köpa ett sånt ifrån???

Har 58mm gänga.

Bl a B+W tillverkar såna filter. Du kan alltså köpa det från vilken återförsäljare som helst som säljer B+W. Har dom det inte på lager kan dom ta hem ett. Har du otur och inte heller den svenske importören (Aifo) har det på lager får du antagligen vänta några veckor på leverans. Förmodligen finns det även andra tillverkare än B+W som tillverkar ND1000 filter.

Olle

Bl a B+W tillverkar såna filter. Du kan alltså köpa det från vilken återförsäljare som helst som säljer B+W. Har dom det inte på lager kan dom ta hem ett. Har du otur och inte heller den svenske importören (Aifo) har det på lager får du antagligen vänta några veckor på leverans. Förmodligen finns det även andra tillverkare än B+W som tillverkar ND1000 filter.

Olle

Det närmaste jag tycks komma är ett ND110 - frågan är om det kan tänkas vara samma sak?

Jag köpte ett B+W ND106 från www.maxsaver.net för ett år sedan, snabbt och lätt och inga problem med tullavgift eller liknande. De har också ND110 med jämna mellanrum.

Jag ändrade lite i mitt förra svar. Filtret heter alltså B+W 110 och är ett ND1000 filter. 110 innebär att det dämpar 10 steg.

Olle

Jo det var det jag misstänkte, men man blir ju en aning paranoid när siffrorna inte tycks stämma.
Men må anta att de har döpt det så så man ska kunna läsa ut av det att det dämpar 10:e steg.
Dock vore det ju vettigt att iaf skriva på beskrivningen att det är ett NDx1000-filter, men men.

Hursomhelst nu är det beställt, å jag snappade tydligen till mig deras sista ND110 till 58mm, hehe ;)

Men må anta att de har döpt det så så man ska kunna läsa ut av det att det dämpar 10:e steg.
Dock vore det ju vettigt att iaf skriva på beskrivningen att det är ett NDx1000-filter, men men.
I min B+W-broschyr står det att filterfaktorn är 1000.

Olle

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar