Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nd1000?
- Trådstartare Escalib
- Start datum
Olle
Aktiv medlem
Bl a B+W tillverkar såna filter. Du kan alltså köpa det från vilken återförsäljare som helst som säljer B+W. Har dom det inte på lager kan dom ta hem ett. Har du otur och inte heller den svenske importören (Aifo) har det på lager får du antagligen vänta några veckor på leverans. Förmodligen finns det även andra tillverkare än B+W som tillverkar ND1000 filter.
Olle
Olle
Escalib
Aktiv medlem
Bl a B+W tillverkar såna filter. Du kan alltså köpa det från vilken återförsäljare som helst som säljer B+W. Har dom det inte på lager kan dom ta hem ett. Har du otur och inte heller den svenske importören (Aifo) har det på lager får du antagligen vänta några veckor på leverans. Förmodligen finns det även andra tillverkare än B+W som tillverkar ND1000 filter.
Olle
Det närmaste jag tycks komma är ett ND110 - frågan är om det kan tänkas vara samma sak?
Escalib
Aktiv medlem
Ja, det är ett ND1000-filter.
Olle
Ah, gott, då beställer jag ett sånt - tack för hjälpen
Emil-G
Aktiv medlem
Jag köpte ett B+W ND106 från www.maxsaver.net för ett år sedan, snabbt och lätt och inga problem med tullavgift eller liknande. De har också ND110 med jämna mellanrum.
Escalib
Aktiv medlem
Jo det var det jag misstänkte, men man blir ju en aning paranoid när siffrorna inte tycks stämma.
Men må anta att de har döpt det så så man ska kunna läsa ut av det att det dämpar 10:e steg.
Dock vore det ju vettigt att iaf skriva på beskrivningen att det är ett NDx1000-filter, men men.
Hursomhelst nu är det beställt, å jag snappade tydligen till mig deras sista ND110 till 58mm, hehe
Men må anta att de har döpt det så så man ska kunna läsa ut av det att det dämpar 10:e steg.
Dock vore det ju vettigt att iaf skriva på beskrivningen att det är ett NDx1000-filter, men men.
Hursomhelst nu är det beställt, å jag snappade tydligen till mig deras sista ND110 till 58mm, hehe
Olle
Aktiv medlem
I min B+W-broschyr står det att filterfaktorn är 1000.Men må anta att de har döpt det så så man ska kunna läsa ut av det att det dämpar 10:e steg.
Olle