gaisaren gbg
Aktiv medlem
Hej alla fotovänner. Funderar att köpa en samsung wb2000 nu idagarna. Efter att ha läst vissa recentioner så är det många experter som ger kameran mycket bra betyg förutom att färgerna upplevs som matta och tråkiga. Då sägs det att man skall gå in i ett fotoprogram och öka färgerna. Men då undrar jag om det kommer att se bra ut (eller naturligt efter att ha gjort efterbehandling). Om man kan ge korten lite extra färg utan att man kan se att man har efterbehandlat dom så är det ett givet val för mig att köpa,men jäg är lite orolig att jag kan bli besviken då man inte får ett naturligt resultat..Exempel om grönt upplevs som matt och man går in och ökar färgen så följer ju även alla andra färger med. Hoppas verkligen att dom menar att alla färger upplevs som lite matta,då hoppas jag att man kan justera snabbt och enkelt med lite färgstyrka. Vad tror ni och vad har ni för råd att ge. Kameran har ett mycket bra pris och det lockar verkligen att köpa den förutom då att en del ger den dåligt på färgnyanserna (men går att fixa till i fotoprogram enligt experter) Hjälp mig snälla.