Annons

Naturfotokompisar kring Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

xlxl67

Aktiv medlem
Hej finns det någon/några här som är sugna på att åka ut i naturen och fotografera. Bor kring Göteborg men rör mig ganska vida omkring. Var i Östergötland för några dagar sedan och tänkte åka ner till Skåne framöver exempelvis.

Så ngn som vill hänga med ut och fotografera helt enkelt?
 
Hej finns det någon/några här som är sugna på att åka ut i naturen och fotografera. Bor kring Göteborg men rör mig ganska vida omkring. Var i Östergötland för några dagar sedan och tänkte åka ner till Skåne framöver exempelvis.

Så ngn som vill hänga med ut och fotografera helt enkelt?

Absolut! ;-)
 
Jomenvisst!

Har inte fått lufta mitt nya stativ sen jag köpte det... så om det kan komma till nytta till någonting så är det ju bra :)
 
Javisst, jag är intresserad. Har tyvärr inte bil och har häcken full de närmaste två veckorna men sedan hänger jag gärna med ut.
 
Jovisst låter det intressant. Om det är med övernattning kan jag nog inte förrän efter den 7 Juli.
 
Jag är oxå på! Måste ju hårdtesta min nya vidvinkelzoom. Är arbetslös just för tillfället, nån som har några förslag på fotoplatser?
 
Det finns nog många fina ställen, men jag ger ett förslag från mina hemtrakter. KinneKulle, Kållandsö, Hindensrev
 
Hej kul med svar! :) Jag är riktigt het nu på att åka ut. Fotar fjärilar och blommor i första hand. Jag har bil. Så fort det blir bra väder så är det dags igen! Lättast är kanske att åka ut över dagen bara?

Dalsland, Östergötland, Skåne eller bara i omnejden?

Åker gärna till bra fjärilslokaler men det brukar ju innebära insekter, fåglar och fin flora :)
 
Jag är oxå på! Måste ju hårdtesta min nya vidvinkelzoom. Är arbetslös just för tillfället, nån som har några förslag på fotoplatser?

Jag är också arbetslös och dessutom singel så jag sticker iväg ut fort himmelen är blå.Tror det blir fint på Måndag. Kanske du har möjlighet då? Vet ej hur ni andra har det men bara att hänga på om det fungerar på veckodagarna:)

Är lite sugen på Krankesjön, Vomb, Benstads backar-skåne, Omberg, Bomhult (ÖG), Bräcke ängar/Dalsland, Ryrhalvön/Dalsland men det finns ju fina ställen närmare också. Öland hade ju inte varit fel men då får man nog ta minst en dags vernattning?
 
En annan är ochså arbet..sökande och fri, dock utan bil, så det kan bli lite svårt för mig att ta sig någonstans.

Fjärilar, blommor och andra insekter är trevliga saker att fota, när värmen kommer så har jag hittat väldigt rikt av dessa ute på Hindens rev, http://www.vastkuststiftelsen.org/visanaturres.asp?id=381

och även mkt insekter ute på Skaven, kållandsö som ligger några mil utanför Lidköping. Finns ett perfekt ställe för att fota trollsländor några meter bakom syrrans sommarstuga

Det var lite tips från mig, vad säger ni andra?
 
Jag är ledig från v 26, och kan då tänka mig att sticka iväg på en dagstur någonstans. Hindens rev verkar ju vara en fantastisk plats, och lagom långt ifrån Göteborg också....
 
Hindens rev verkar onekligen trevligt. Själv har jag semester v27-28 och ytterligare två veckor någon gång under sommaren men hela v27 är jag på Island så det får bli efter det.
 
Här är det v 29-31 som gäller för semestern så då sticker jag också gärna iväg på små fotoäventyr
 
Hindens rev är ju lite speciellt. Det tar ett tag att gå längst ut på udden men det är svårt att få någon bra bild som riktigt visar hur det är.
 
Hej kul att det finns intresse här. Vi kan väl komma med lite förslag bara så är det ju bara att se vilka som kan.

Här är några väldigt fina ställen som jag har tänkt att besöka. Hör av er om ni är intresserade så är det bara att hänga på! :)

Ryrhalvön: http://www.vastkuststiftelsen.org/VisaNaturres.asp?id=418
Bräcke ängar: http://www.vastkuststiftelsen.org/VisaNaturres.asp?id=562
2 av de finaste floramarkerna i Dalsland som ligger på kalklerskiffer.

Krankesjön/Vomb: http://www.lund.se/templates/Page____3091.aspx
En av skånes finaste fågel/insektsmarker. Bara att åka tidigt så hinner man under en dag.

Bomhult/Östergötland. En av Sveriges finaste lokaler för fjärilar/insekter.
 
Ja men då blir ett av besöken Hindens rev, tid och plats kan vi väl bestämma lite närmare, men efter midsommar någon gång.

Sverkes tips verkar ochså trevliga, får se om jag han hänga på.
Nåväl, för oss som ska till hindens rev så kan vi väl träffas vid Lidköpings resecentrum, medtag fika och bra skor att gå i. Jag har dock inte tillgång till bil, men det har säkert någon annan här på tråden.

Vi får prata ihop oss om tid och datum
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.