Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Naturfotografering 17-18/7

Produkter
(logga in för att koppla)

Naomi

Aktiv medlem
Hej,

Vill bara påminna alla om naturfotograferingen vid Översjön/Järvafältet nu på lördag och söndag 17-18/7. Tema för dagen är fortfarande grillning, bad, gott umgänge och en himla massa fotograferande.

Boka kan ni göra här:
www.fotosidan.se/events

För er som ska med så är min fråga; när passar det bäst att träffas?

Om det regnar så finns det kök inomhus, mat tar ni med er själva. Bestick och tallrikar behöver ni inte ta med er. Jag kan stå för kaffe och te.

Hör av er.

/Naomi
 
Och kanske var? Jag är smått urusel på att hitta (nånstans) så jag skulle ju vara glad om vi kunde träffas någonstans och åka tillsammans ett gäng.

Stod det inte 15.00 på eventet? Ska vi träffas vid 14.00-rycket nånstans då? Typ T-centralen? Vet ju inte hur lång tid det tar eftersom jag knappt vet var jag ska.. *asg*
Hejda mig om ni tycker jag är helt ute och cyklar... =)

Naomi - kan du vara jättesöt och lägga ut länken till dit vi ska, igen? =) Tack för att du dragit igång det här! =D

Ska bli jättekul att träffa alla! =D

// Linda - som svammlar extra mycket pga syrebrist... =S
 
Jag tycker att Folkets Hus i Kallhäll är en bra samlingspunkt. Sen kan vi gemensamt ta bussen den sista biten ut i naturen.
 
*Liljeholmens!*

Jasså är det åt deeeeet hållet! *skrattar*
Låter som ett mycket bättre förslag Per! =D

Vilken tid då? =S 14.00-15.00?

Vi ses! =)
 
Samling vid Folkets Hus i Kallhäll låter väl smart som Per säger. Vilken tid Per? 14.30?

Vägbeskrivning till Folkets Hus i Kallhäll
Kommunalt:
Pendeltåg går från Stockholm Central mot Bålsta/Kungsängen. Folkets Hus ligger rakt över torget när man kommer från stationen.

Åka bil:
Från Stockholm Kör man E18 mot Oslo. Avfart Kallhäll. Kör sedan rakt fram till Kallhäll Centrum. Parkering nedanför Folkets Hus.

För oss som åker bil direkt till stugan finns karta på denna länk
http://www.hv.ssf.scout.se/htm/oversjon.htm
 
Ahaa... nu jävlar slipper ni inte undan mig... :p


Vad sägs om nedan, för oss som kommer från centralen hållet?

Tag pendeltåg från Stockholms central mot Bålsta.

Det går från Stockholms central 14:10.

Du är framme vid Kallhäll 14:33.



Tåget innan är nämligen framme 14:03 kanske e lite innan, men allt e ju beroende på när bussen ska gå... och vilket nummer är det den?

Mvh Mats
 
Enligt SL så är det;

Tag buss 542 från Kallhälls station mot Jakobsbergs station.

Den går från Kallhälls station 14:44.

Du är framme vid Berghem cirka 14:51.

Trevlig resa!

*****************************************

Vi ses på lördag allihop! Eller ikväll för en del andra.. Tjo!

// Linda - som försöker förhala att jag måste ner i källarn igen... isch!
 
Kan inte ni som sagt att ni skall komma bekräfta det här, det vore fint.
Så vi vet hur många som fortfarande kommerihåg att det är i helgen och blir av.
Så att vi kan ta med oss slantar till Naomi, för boknings/hyravgiften...

oxo får jag hoppas att alla som har anmält sig oxo ser denna tråd.! :p

fan det e ju mulet och inte regn, på min semester... :p nått e ju helt klart fel... :p
 
Okej då... jag kommer! =)

Jepp, Mats.. nåt är fel.. Du har valt fel veckor att ha semester på! =P En annan har semester när solen kommer tillbaka. =P

// Linda - som inte kan låta bli att le lite åt semesterfirarna i det grå.. =P
 
Jojo visst gör vi det på den sidan Janne, men jag vet inte riktigt.
Men jag vill på nått sätt att folk skall komma när dom väl har bokat sig, på nått sätt vill jag nå noll-gränsen på människor som inte kommer på träffar.
Inte ont menat.
Men nånstans på en avlägsen planet kanske det kommer alla ex 43 personer och inte 12 el osv... eller är jag för optimistisk?

Min tanke var nånstans att om folk än en gång måste anmäla sig,
Kanske vi ett inlägg eller Bekräfta bokningen igen
Så kanske vi når mindre bortfall från träffar/kurser/resor eller vad det nu är för någe... :p

Possitivisst-Optimist-Javisst! :p

Mvh mats
 
Jag tror det finns två sätt att lösa det problemet på. Antingen överboka, eller att ta betalt vid anmälan. Sen är frågan om man vill något av detta.

Men jag är den första att hålla med om att folk som anmäler sig till något med begränsat antal platser, och sedan inte kommer, eller avbokar väldigt sent, har en dålig stil och tänker väldigt lite på övriga som skulle kunnat komma i deras ställe.

Vi kanske skall börja upprätta "svarta listor" ;)
 
Senast ändrad:
Svarta listan... hmm ja hehe... :p

Nja man kanske kan hamna på reservlistan automatiskt, oavsett vad man bokar sig på.
Om man har bokat sig på nått två ggr och sedan inte dyker upp... hmm... tänker högt.

Nu får man väl alla emot sig ikväll oxo... :)
dvs dom som inte kommer alltså...för ni som kommer kommer jue... :)


Mvh Mats
 
Jag kommer ta mig till Översjön med egen blir från Täby. Om någon vill bli upplockad på vägen är det bara att skrika till
 
En stilla undran:
Är det okej att komam förbi på lördageftermiddagen oanmäld en stund och sedan tyst och stilla lämna platsen, utifall jag skulle ha vägarna förbi?
 
Packlista!

Har jag bommat något......?

Luftmadrass
Sovsäck
Hygeinartiklar
Kamerautrustning
Regnkläder?

Mat:
Lördag kväll
Frukost söndag
Lunch söndag?


Om någon vill bilda matlag så bara slå en pling :)
073 - 500 59 25

Mvh

Martin
 
Får jag låna din pump till min luftmadrass? *ler sött* Eller har du starka lungor? =P

Jag har med mig regnkläder för säkerhets skull (då blir det med all säkerhet SOLSOLSOL! *ler*), badkläder kanske?
 
*tappar hakan*

Seriöst???!! =O

Hmm... är det nån som har en pump att låna ut?
Eller måste Martin blåsa upp två luftmadrasser? *skojar lite bara*
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.