Ola Rockberg
Aktiv medlem
Då måste actionfoto och sportfoto vara Rock´n roll ...!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ola Rockberg skrev:
Då måste actionfoto och sportfoto vara Rock´n roll ...!
dofmeister skrev:
dom som alltid köper albumet av en känd artist utan direkt kritisk bedömning innan.
Blink.
aleklint skrev:
Jag ser faktiskt inte kopplingen mellan jazz och naturfoto.. Inte många naturbilder har fått mig att tänka på jazz. Annat var det när jag var på Christer Strömholms utställning "On Verra Bien" för ett par år sen. Låtar och jazzmusik kom farandes i huvet hela tiden.
Arleklint skrev:
Men om du vore bevandrad i naturfoto, skulle du då kunna tänka dig att du gillar mer "vulgära" naturbilder på samma sätt som du gillar jazz (där du redan är bevandrad) som sticker ut och provocerar?
Arleklint skrev:
Låter lite generaliserande i mina öron. Gäller dett alla whiskeydrickare, alla jazzmusiker och alla naturfotografer?
Är det rimligt att döma så kategoriskt?
Arleklint skrev:
Om jag skall vara ärlig uppfattar jag en större snobbism från "granntråden" du refererade till, och i andra sammanhang där naturfotografer få klä skott för att bara vara sockersöta.
Arleklint skrev:
Dra inte in Anna, jag talade om tråden som är lång.
Vad har du egentligen tyckt?
Arleklint skrev:
Då har whiskey möjligen bidragit till att vi lämnat trådens tanke.
När det gäller mer udda abstrakta naturbilder. Är det då så att det krävs en vana vid naturbilder innan man kan ta dom till sig, eller är det bara fånigt att fota abstrakt i naturen? Är det kanske rentav snobberi?