Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Natur i Kroatien

Produkter
(logga in för att koppla)

KaniJonas

Aktiv medlem
Hej, ska till Kroatien om ett par veckor för mitt slutprojekt i utbildningen jag går (Naturfoto på Ålands folkhögskola). Tänkte höra ifall ni har några tips på vad som är värt att se där. Plitvice och Krka ska jag självklart till. Antagligen också Paklenica
Kommer vara där 2 veckor. Om någon varit där och kan säga ungefär hur mycket tid man borde räkna med att spendera på de olika ställena skulle det också vara till stor hjälp.

Plitvice är fantastiskt! Med fotointresse kan man lätt spendera både en och två dagar där. Annars skulle jag rekomendera en båttur. "Skärgården" är helt fantastisk!

OBS, ej naturtips, men ändå...

Jag kan inte geografin så bra, men om din resplan tillåter dig att åka till Trogir och Split så är det fina städer med mycket gammal arkitektur. I Split ligger bland annat Declianus palats som är den bäst bevarade delen i världen av hur det såg ut på romartiden. I Trogir (vars stadskärna ligger på en ön) samsas myllrande gränder med gräddan av lyxyachter från hela världen.

Tack för tipsen! Har varit dit nu, jag besökte Split men var inte så hemskt imponerad... kanske var i fel del. Sibenik var däremot en otroligt vacker stad!
Jag ebsökte Krka , Plitvice och Gorski Kotar (Zeleni vir)

Några av mina foton därifrån finns här ifall någon är intresserad.
http://kanijonas.deviantart.com/gallery/36794523

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar