Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nakenmodell i skogen

Produkter
(logga in för att koppla)

Hulten

Medlem
När sommaren är här är det tänkt att jag och en av mina goda vänner ska plåta lite naket i skogen som omslag till hennes kommande skiva.

Jag är helt novis när det gäller nakenfotografering och skulle uppskatta alla tips och råd som ni kan ge mig.

Tack på förhand //Tobias Ohlsson

tja.. själva bild-idén är redan klar..

Jag tänkte mer på vad som är viktigt att tänka på och förberedelser o.s.v

Myggmedel kan vara bra att ha;-) En filt som hon kan svepa sig med om det blir pauser mellan tagningarna, en reflexskärm kan komma till användning. Sen eftermiddag-skymningsljus.

hej

även om iden e kalr så har ag märkt att skriva ut exempelbilder är bra.

Tänk även på skärpedjupet och bakgrunden

Reka i förväg så solen/ljsuet är bra och från rätt håll

Du kan ev få stor kontrastskillnader, så en reflexskärm med stativ alternativt upplättningsblixt kan behövas även om det är ljust, är det molnfri sol kan det vara svårt jämna ut kontrasten.

Roine

Om modellen är ovan kan det vara bra att tipsa om löst sittande underkläder så ni inte måste börja med att vänta på att märken efter resårer och BH-byglar ska lägga sig.

Reka ut precis var du vill fota i förväg och kolla vilken tid ljuset ligger rätt. Se till att vara på plats långt innan solen kommer dit när det väl gäller.

Beroende på terräng kan det kanske vara bra att ha stövlar på sig (badtofflor eller ngt liknande till modellen).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar