ANNONS
Annons

Nakenfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

S90

Ny medlem
Hej!
Jag skulle vilja ge min pojkvän "nakenbilder" på mig själv.
Inte helt naken utan typ täcker brösten med händerna och så.

Vart kan man göra det utan att det kostar en miljon och någon som är seriös och kan lita på?

Tacksam för svar

Hej!
Jag skulle vilja ge min pojkvän "nakenbilder" på mig själv.
Inte helt naken utan typ täcker brösten med händerna och så.

Vart kan man göra det utan att det kostar en miljon och någon som är seriös och kan lita på?

Låt honom ta bilderna? Det kunde också var kul, kanske?

Per.

www.modellbilder.se finns massor av fotografer, och där används bilder som betalning, fotograf får bilder, modell får bilder och alla är glada och nöjda.

Där kan man även kontakta alla modeller som fotat med fotografen om man vill.

Dock kommer du ju hamna i fotografens portfolio, så bilderna blir ju publika senare.

Testa med den lokala porträttfotografen. Om du inte vill att det ska vara nakenbilder, utan bara ge ett sken av att du är naken så kan nog fotograf i din närhet hitta på något skoj. Finns många som inte är jättedyra, speciellt de som har fotografering som extraknäck.

det beror ju lite på var du bor , och hur långt du kan tänka dig att åka..
vet flera av mina kollegor i porträttsvängen som är jättebra och som inte tar en miljon för jobbet

Jag var inne på den hemsidan men har inte blivit riktigt klok på hur man hittar någon som är ordentlig.

Jag bor i Malmö så jag kan ju sträcka mig åt städer nära

Jag var inne på den hemsidan men har inte blivit riktigt klok på hur man hittar någon som är ordentlig.

Vad menar du med "ordentlig"? Det går bra att söka på fotografer i Malmö, eller hela Skåne på modellbilder.se och fråga de som ser ut att jobba seriöst. Be om referenser av de modeller som de har jobbat med.

Du kan t.o.m. ställa just den här frågan i forumet på modellbilder.se. Det är ett aktivt forum!

Vill du så kan jag säkert hjälpa dig att leta rätt på en handfull som har någorlunda gott rykte i området.

Jag skickade henne ett PM på modellbilder.

Jag har studio i Halmstad och erbjöd mig att göra det gratis. I utbyte mot att jag kan använda bilderna naturligtvis :)

Senast redigerad av en moderator:
Jag måste erkänna att jag hade väntat mig ett antal, hur ska säga..., "gubbiga" svar på hennes fråga. Jag är mycket glad att inga sådana kommit i den här tråden. Heder åt er!

Per.

Om det är viktigt för dig att bilderna blir dina och inte kommer ut på vift skulle jag nog rekommendera att du anlitar en fotograf vars portfolio du gillar, ber om referenser, och betalar en slant för bilderna, mot att fotografen inte får använda dem. Du köper originalen så att säga. För att reglera detta använder ni ett avtal som brukar kallas uppdragsavtal eller modellrelease, där rättigheter, skyldigheter och konsekvenser vid avtalsbrott framgår.
Bara en tanke. Men eftersom du betonade vikten av seriositet, tycker jag ett skrivet avtal är en perfekt "seriositetsförsäkring". Visserligen inte heltäckande, men så långt man kan komma. Sedan kan du ju ta med dig en kompis till fotograferingen. Viktigt bara att det är en kompis som du känner dig bekväm med så att din blyghet inför kompisen inte påverkar resultatet av fotograferingen.
Lycka till! :)

Om det är viktigt för dig att bilderna blir dina och inte kommer ut på vift skulle jag nog rekommendera att du anlitar en fotograf vars portfolio du gillar, ber om referenser, och betalar en slant för bilderna, mot att fotografen inte får använda dem. Du köper originalen så att säga. För att reglera detta använder ni ett avtal som brukar kallas uppdragsavtal eller modellrelease, där rättigheter, skyldigheter och konsekvenser vid avtalsbrott framgår.
Bara en tanke. Men eftersom du betonade vikten av seriositet, tycker jag ett skrivet avtal är en perfekt "seriositetsförsäkring". Visserligen inte heltäckande, men så långt man kan komma. Sedan kan du ju ta med dig en kompis till fotograferingen. Viktigt bara att det är en kompis som du känner dig bekväm med så att din blyghet inför kompisen inte påverkar resultatet av fotograferingen.
Lycka till! :)

Du drömmer, det går inte till på det sättet :)

I bara Malmö finns det säkert flera fotografer.

Ngn som är ordentlig... Tja det finns bara 2 sätt att hitta.
1 se på bilderna & fråga runt bland de som redan använt fotografen.
2 prata & träffa personen.

Om ngt av det inte känns bra kan man alltid snällt avstyra det hela. Men gör det i tid.
Ett annat sätt är att förklara vad du vill till den du vill försöka med och be om att ni gör ett första försök MED kläder. Känns det inte bra då så avstyr man nästa del.

Vad exakt är det som inte går till så?

Vid en porträttfotografering eller modell för en dag så har jag aldrig skrivit ett sådant avtal med modellen och känner ingen seriös fotograf som har sålt originalen. Upphovsrätten stannar alltid hos fotografen.

Fotografen har också rätt att använda bilder i sin marknadsföring (som ni ser i skyltfönster hos olika fotografer).
Däremot så brukar jag alltid konsultera modellen innan jag gör det.

Upphovsrätten ja, men som fotograf gör i alla fall jag det som min kund vill ha. Om kunden vill ha bilder som inte ska användas till något annat så får kunden såklart det! Avtalet skrivs efter dennes önskemål och priset sätts därefter. Däremot försvinner ju inte min upphovsrätt till bilderna. Självklart kan man avtala med sin kund om att inte använda bilderna till något annat.

Vid en porträttfotografering eller modell för en dag så har jag aldrig skrivit ett sådant avtal med modellen och känner ingen seriös fotograf som har sålt originalen. Upphovsrätten stannar alltid hos fotografen.

Fotografen har också rätt att använda bilder i sin marknadsföring (som ni ser i skyltfönster hos olika fotografer).
Däremot så brukar jag alltid konsultera modellen innan jag gör det.

Upphovsrätten ja, men som fotograf gör i alla fall jag det som min kund vill ha. Om kunden vill ha bilder som inte ska användas till något annat så får kunden såklart det! Avtalet skrivs efter dennes önskemål och priset sätts därefter. Däremot försvinner ju inte min upphovsrätt till bilderna. Självklart kan man avtala med sin kund om att inte använda bilderna till något annat.

Jag håller med dig helt.
Däremot är ett skriftligt avtal värt luft i såna här sammanhang.
Det enda ett avtal egentligen kan reglera är hurvida jag som fotograf kan sälja bilderna till en bildbyrå

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar