buddy_poor
Aktiv medlem
Jag har hittat en 1D och är riktigt sugen på att slå till. Men som vanligt är det väl bäst att höra sig för lite med folk som har praktisk erfarenhet av kameran i fråga, om man nu som jag har frågetecken som kan behöva rätas ut.
Det här är mina funderationer:
- Har läst om problemet med bandning i mörkare partier på höga iso. Är det någon som vet huruvida detta lösts, exempelvis genom firmwareuppdatering?
- Går det att kolla antalet exponeringar på nått sätt (har läst att det går att kolla exponeringsantalet i hos vissa kameramodeller med hjälp av någon form av mjukvara som läser dold info i de bildfiler som kameran levererar, vet inte om det gäller 1D)?
- Ungefär hur många bilder kan man ta med ett nytt fulladdat batteri?
Tack på förhand/
Mattias
Det här är mina funderationer:
- Har läst om problemet med bandning i mörkare partier på höga iso. Är det någon som vet huruvida detta lösts, exempelvis genom firmwareuppdatering?
- Går det att kolla antalet exponeringar på nått sätt (har läst att det går att kolla exponeringsantalet i hos vissa kameramodeller med hjälp av någon form av mjukvara som läser dold info i de bildfiler som kameran levererar, vet inte om det gäller 1D)?
- Ungefär hur många bilder kan man ta med ett nytt fulladdat batteri?
Tack på förhand/
Mattias