Annons

Något bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

monsfornander

Avslutat medlemskap
Hejsan min bror vill ha en "billig och bra" systemkamera. Han har ett Sigma 70-300 F4,5-5,6 DL som han gärna vill ska passa.

Finns det något hus som begagnat ligger runt 1500-2000 och ändå är "ok"?

tack!

Hej igen...

Det har suttit på ett analogt minolta hus tidigare. Vet ej hur fattningen ser ut på det, eller vilka som passar.

Finns det några ok digitala (beg) hus i den prisklassen som kan använda en sigma glugg som suttit på en minolta?

TACK!

Ingen som har något bra tips på ett hus? Vilka märken har samma fattning som minolta då?, vad kan jag kika på?

MVH
Måns

monsfornander skrev:
Ingen som har något bra tips på ett hus? Vilka märken har samma fattning som minolta då?, vad kan jag kika på?

MVH
Måns

Konica och minolta gick ju iho och skapade konicaminolta sedan köptes dom upp av sony så jag tror att en sony a100 passar gluggen. Men man ska inte gå sitt framtida märke på en enda skitglugg som det säkert blir error 99 med.

Nä det är egentligen självklart att man inte ska välja märke på huset efter en skitglugg.... men jag hoppades på att det skulle finnas bra alt. så att man slipper byta obejktivet.

Men den A100 kostar väl en slant? Jag hade hoppats på att hitta ett "ok" hus för kanske 1500-2000. Dvs. ett hus emd ett par år på nacken men som ändå fungerar ok. Finns det någon bra variant?

monsfornander skrev:
Men den A100 kostar väl en slant? Jag hade hoppats på att hitta ett "ok" hus för kanske 1500-2000. Dvs. ett hus emd ett par år på nacken men som ändå fungerar ok. Finns det någon bra variant?

Det finns inga systemkameror som kostar så lite, inte ens begagnad. Du får en hyffsad kompaktkamera för den slanten :p

Jag har aldrig sett en digital SLR så billigt. Däremot finns det gått om analoga kameror för under 1000-lappen om det kan vara något. Ska du ha en begagnad kamera som passar objektivet får du nog leta efter en Dynax 5D eller 7D. Båda finns för runt 5000 på blocket.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto