Annons

Något bra makroobjektiv till canon eos 350d???

Produkter
(logga in för att koppla)

Marcus225

Avslutat medlemskap
Hej!
Undrar lite kring canon eos 350d objektiven, tänkte köpa ett makroobjektiv men vet inte riktigt vilket som är bra.
 
Jag köpte Canons eget EF-S 60 mm och är verkligen nöjd. I och för sig så använder jag objektivet även till porträtt.

//Micke
 
Jag fick hem Tokinas nya 100 mm Macro förra veckan. Hittils är jag väldigt nöjd, gediget och välbyggt och även om jag inte hunnit testa det ordentligt så är mitt preliminära intryck att det är väldigt skarpt.
 
Jag har Tamrons 90/2.8

Det är det skarpaste i min väska, grymt skarpt men klent byggd och långsamt och låter o skramlar om det, men det är endå min klara favorit i väskan,Skulle jag köpa något idag så hade jag kollat extra noga på tokinat tror det är mer välbyggt men har inte sett det så jag kan inte svara på det
 
Tokina 100mm är mycket bra och passar till analoga Eos oxå, fins hos cyber för ca 3700kr.
 
Zoso skrev:
Canon EF-100/f2.8 är grymt bra.


Ja de kan den vara men den kostar 2000kr mer än Tokina 100 F2,8 Macro och det medföljer inget motljusskydd som vanligt från Canon, fattar inte att de inte låter sånt följa med som alla andra gör...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.