IgoHugo
Aktiv medlem
Re: Hm....
Hm... Inget problem för dig då således. så vad är definitionen på en seriös respektive oseriös fotograf? är man per definition oseriös för att man säljer på Istock och seriös om man säljer direkt till kund?
Maron skrev:
Visst ska man väl få sälja sitt arbete för struntsummor om man vill, men jag tycker ändå att det är djävligt irriterande att försöka rättfärdiga detta urholkande av branschen.
Men i Kina jobbar folk för ruggigt lite pengar och vi köper deras produkter. Lika illa det, men nu är inte fotograferna på I-stock i samma behov av pengar skulle jag gissa.
Det som dock känns bra är att i alla fall de kunder jag har alltid vill ha en unik bild som framställts efter deras önskemål.
Den marknaden kommer nog aldrig att nås av I-stock, men det tråkiga är ju att den sekundära användnigen av allt bildmaterial riskerar att ätas upp av oserösa fotografer som är nöjda bara de får kamerautrustningen betald efter x antal år.
Hm... Inget problem för dig då således. så vad är definitionen på en seriös respektive oseriös fotograf? är man per definition oseriös för att man säljer på Istock och seriös om man säljer direkt till kund?