Annons

Någon som köpt utav digiwowo.net

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Tänkte höra ifall någon här har köpt utav dom och ifall dom går att lita på ?

Det är gamla "New York Camera". Har beställt från dem några gånger för ett par år sedan och det gick alldeles utmärkt, dock har de inte lagerstatus så ordern kan dröja utan att man vet varför.

Det nya "Digital Wonder World" funderar jag själv att beställa ifrån nästa vecka. Vet ej om namnbytet betyder nya ägare etc...

/Robban

tack Robert...

trevligt att höra, känns nästan som dom flesta .de butikerna går att lita på.

Tar och avbeställer från Technikdirekt och testar "Digital Wonder World" för dom hade varorna hemma iallafall.

Gerold Weinmann som startade digiwowo (Digital Wonder World) för några månader sedan är tydligen en fiffig filur. Han gjorde i höstas en "konstruktiv" konkurs där han genom att under ett halvår "råkade glömma" att plocka ner internetshoppen när företaget var på väg mot KK, glatt lät mängder av kunder förbetala ordrar med motiveringen att de "tyvärr inte tog kontokort pga de låga priser de har", samtidigt som han inte hade för avsikt att leverera. Istället lät han ett av sina andra bolag pumpa ut tillgångarna (det företag som äger "newyorkcamera"-domänerna) genom att helt enkelt fakturera New York Camera GMBH rejält för internetshoppen.

Så på det viset byggde han upp ett fint startkapital för den nya digiwowo, samtidigt som han blev av med ett antal skulder i konkursen.
Sök på DPReviews forum så hittar du många som blev lurade i denna skalbolagshärva (NewYorkCamera, tyskt källarföretag).

Själv skulle jag inte göra affärer med den mannen.

Oj!

Det var värst, tur att jag frågade och stort tack för infot!

/ Tom

F#n!

Lade en beställning idag på ett ganska stort belopp som jag betalade i förskott!

Är ryktet fortfarande sant?? =(

Om du betalat i förskott via bank, råder jag dig att kontakta banken och återkalla betalningen omgående. Om du betalt med kontokort är det lugnare, även om det kan ta lite tid att få tillbaks pengarna. Det är ju då kontokortsföretaget som står för risken.
Gör du en överföring via bank eller liknande är det du som står för risken själv.

Tack för svaret Roger!

Jag gjorde överföringen i onsdags och direkt när banken öppnade på torsdagen ringde jag och bad SEB att återkalla utbetalningen. De sa att de skulle kunna göra det mot en avgift på 250 kr. Jag gick i god tro om att jag skulle få tillbaka pengarna, men idag ringde SEB och sa att de inte lyckades återkalla pengarna....=(

Hej Martin,

Tråkigt att höra att det strulade sig. Men återkom gärna med info om hur det går för dig.

Jag håller tummarna!

/ Tom

Tack Tom!

Jag har haft mycket kontakt med Digiwo både per telefon och email. De har varit mycket hjälpsamma och tillmötesgående måste jag säga. Jag har fått snabba och trevliga svar hela tiden. Nu säger de att de har skickat paketet och har t.o.m. gett mig ett "trackingnumber".
Jag vågar dock inte ropa hej förrän jag har fått paketet och öppnat det...

Hej,

Till min förskräckelse hittade jag inte denna tråd förrän jag hade beställt från digiwowo.

Hur gick det Martin? Fick du dina grejor?

Är det någon annan som har handlat hos digiwowo nyligen och fått problem?

Mvh
Björn

Jag fick faktiskt prylarna och fick dessutom utmärkt service. Jag tror inte det ska vara någon fara, men jag vågar inte lova någonting.

Lycka till!

Hej,

Tack för snabbt svar, det lugnade mig lite :)

Men efter allt jag har läst den senaste dagen om digiwowo så tror jag nog inte att jag kommer att handla där fler gånger...

Mvh
Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar