Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som köpt utav digiwowo.net
- Trådstartare T_M
- Start datum
Robert_B
Aktiv medlem
Det är gamla "New York Camera". Har beställt från dem några gånger för ett par år sedan och det gick alldeles utmärkt, dock har de inte lagerstatus så ordern kan dröja utan att man vet varför.
Det nya "Digital Wonder World" funderar jag själv att beställa ifrån nästa vecka. Vet ej om namnbytet betyder nya ägare etc...
/Robban
Det nya "Digital Wonder World" funderar jag själv att beställa ifrån nästa vecka. Vet ej om namnbytet betyder nya ägare etc...
/Robban
müsli
Avslutat medlemskap
Gerold Weinmann som startade digiwowo (Digital Wonder World) för några månader sedan är tydligen en fiffig filur. Han gjorde i höstas en "konstruktiv" konkurs där han genom att under ett halvår "råkade glömma" att plocka ner internetshoppen när företaget var på väg mot KK, glatt lät mängder av kunder förbetala ordrar med motiveringen att de "tyvärr inte tog kontokort pga de låga priser de har", samtidigt som han inte hade för avsikt att leverera. Istället lät han ett av sina andra bolag pumpa ut tillgångarna (det företag som äger "newyorkcamera"-domänerna) genom att helt enkelt fakturera New York Camera GMBH rejält för internetshoppen.
Så på det viset byggde han upp ett fint startkapital för den nya digiwowo, samtidigt som han blev av med ett antal skulder i konkursen.
Sök på DPReviews forum så hittar du många som blev lurade i denna skalbolagshärva (NewYorkCamera, tyskt källarföretag).
Själv skulle jag inte göra affärer med den mannen.
Så på det viset byggde han upp ett fint startkapital för den nya digiwowo, samtidigt som han blev av med ett antal skulder i konkursen.
Sök på DPReviews forum så hittar du många som blev lurade i denna skalbolagshärva (NewYorkCamera, tyskt källarföretag).
Själv skulle jag inte göra affärer med den mannen.
Robert_B
Aktiv medlem
Tur att du kom med varningen Roger. De fungerde klockrent förut, nu verkar de ballat ur helt.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=10763485
Nope. Blir ingen order därifrån.
hälsn
Robban
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=10763485
Nope. Blir ingen order därifrån.
hälsn
Robban
müsli
Avslutat medlemskap
Om du betalat i förskott via bank, råder jag dig att kontakta banken och återkalla betalningen omgående. Om du betalt med kontokort är det lugnare, även om det kan ta lite tid att få tillbaks pengarna. Det är ju då kontokortsföretaget som står för risken.
Gör du en överföring via bank eller liknande är det du som står för risken själv.
Gör du en överföring via bank eller liknande är det du som står för risken själv.
MartinB
Aktiv medlem
Tack för svaret Roger!
Jag gjorde överföringen i onsdags och direkt när banken öppnade på torsdagen ringde jag och bad SEB att återkalla utbetalningen. De sa att de skulle kunna göra det mot en avgift på 250 kr. Jag gick i god tro om att jag skulle få tillbaka pengarna, men idag ringde SEB och sa att de inte lyckades återkalla pengarna....=(
Jag gjorde överföringen i onsdags och direkt när banken öppnade på torsdagen ringde jag och bad SEB att återkalla utbetalningen. De sa att de skulle kunna göra det mot en avgift på 250 kr. Jag gick i god tro om att jag skulle få tillbaka pengarna, men idag ringde SEB och sa att de inte lyckades återkalla pengarna....=(
MartinB
Aktiv medlem
Tack Tom!
Jag har haft mycket kontakt med Digiwo både per telefon och email. De har varit mycket hjälpsamma och tillmötesgående måste jag säga. Jag har fått snabba och trevliga svar hela tiden. Nu säger de att de har skickat paketet och har t.o.m. gett mig ett "trackingnumber".
Jag vågar dock inte ropa hej förrän jag har fått paketet och öppnat det...
Jag har haft mycket kontakt med Digiwo både per telefon och email. De har varit mycket hjälpsamma och tillmötesgående måste jag säga. Jag har fått snabba och trevliga svar hela tiden. Nu säger de att de har skickat paketet och har t.o.m. gett mig ett "trackingnumber".
Jag vågar dock inte ropa hej förrän jag har fått paketet och öppnat det...