Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som känner till historien bakom en gammal bakgrundshållare...?

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Någon som känner till historien bakom ett gammalt bakgrundshållare...?

Jag undrar ifall någon känner till tillverkare av en gammal bakgrundshållare gjord av metall 3m x (5m hög tror jag) med motor? Stor sak med fötter och riktigt stabil.

Skulle vilja veta vad en sådan kostade förr och finns dessa fortfarande?

Bilagor

• hållare.jpg
    hållare.jpg
    10 KB · Visningar: 333
Senast ändrad:
Det finns massor av tillverkare. Jag förstår inte riktigt frågan?

Du får iallafall ett system med tre motoriserade fjärrstyrda rullar för 2495kr ink moms och frakt på kaffebrus.com

okej... då ska jag försöka förklara lite bättre.

Det är med motor men du kan höja och sänka hela hållaren med motorn så det är lättare att byta bakgrund sen är det bara att hissa upp den till önskad höjd.

Den på kaffebrus är väl bara att du kan hissa ner dom 3st som finns monterade, Har du riktigt högt till tak och fler bakgrunder så är det svårare att byta... eller?

Senast ändrad:
Ah, jag förstår.

Problemet med en sån där konstruktiuon är ju

Det blir komplicerat att ha mer än en rulle
Rälsen måste ju monteras mot väggen.

Men visst, klyftig lösning.

Nej den här står på fötter och är en riktigt stor sak! Men visst kan man nog montera den i taket eller på väggen...

Borde nog finnas marknad för en sådan... undrar varför man inte hittar sånt, har letat och letat

Troligen för att den helt enkelt är för klumpig och opraktisk?

Jämför med att skruva fast ett antal motorer i taket/på väggen. Du har lagringen klar för dina bakgrunder, du byter snabbare, och behöver du skifta rulle så behöver du bara ett par billiga trappstegar.

Bifogar en till bild som säger lite mer...

Hmm, kanske det är som du säger stor och klumpig

Bilagor

• roller.jpg
    roller.jpg
    11.5 KB · Visningar: 131
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto