Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon med erfarenheter av Minolta S414?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dm0Nx

Medlem
Funderar på att köpa mig en digital kompaktkamera.
Väljer för närvarande mellan Canon PowerShot A70 och Minolta DiMage S414.

Nån som har erfarenheter av S414 eller möjligtvis båda två?

Har för närvarande en vanlig 35mm Canon Prima Super 130, som jag är otroligt nöjd med.
Tar kort som är av absolut weltklasse och vill inte få sämre resultat när jag kör digitalt.


Tacksam för tips!

Mvh,

/Dm0Nx
 
Ingen erfarenhet men ska köpa och har tittat på dessa, samt Olympus C4000.
Svårt val, men jag tror att det väger över mot A70:n för mig. Liten och smidig, men ändå tillräckligt stor för att få bra grepp (viktigt för mig att kameran känns bra). Också lättåtkomliga och mer flexibla manuella inställningar på Canonkameran. Så trots färre megapixel verkar det just nu som att det blir en A70 för mig...
 
Har just haft besök av en vän som nyinköpt en S414, måste bara säga att jag är positivt överaskad!

Det är en ganska så rejält tilltagen kamera med ett bra grepp, en zoom som sträcker sig mellan 35-140 är också bra. Byggkvaliten känns bättre än på min Dimage 7i, mycket fint metallskal.

Bildkvaliten var bra, kanske inte i toppklass om man kan tänka sig att slanta upp nån tusing till men jag tror att skillnaderna är små.

Om du vill ha en rejäl kamera med stort zoomomfång & en byggkvalitet av toppklass så tycker jag att den är ett fynd! OBS, den är tung, kändes ungefär i samma viktklass som min D7i!

Larsa
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.