hbengtsson
Aktiv medlem
När jag bytte till digitalt system så hade jag en (nja, två egentligen) analoga Minoltor med två gluggar - en normalzoom och ett tele från Tamron. Det var dock inte enbart det som avgjorde.
Först och främst..D5D som jag då bytte till hade antiskak i huset och kändes betydligt mer professionell och påkostad än D50/EOS350D. Greppet var bättre och den kändes helt rätt i handen. Jag upplevde 350D på tok för liten - något som även gäller 400D. Fast det är ju personligt.
Idag har jag bytt upp från D5D till D7D eftersom jag saknade lite av den "direkta" kontrollen utan att behöva gå in i menyer. Så Tamron telet följde med D5D:n när jag sålde den. Orignalzoomen använder jag inte p g a crop faktorn
Med andra ord - de urpsrungliga gluggarna har inte haft någon praktisk betydelse i mitt val av system egentligen - det var bara ett av argumenten för att fortsätta med KonicaMinolta. Något jag inte ångrat en sekund. Om du väl kan lägga vantarna på en D7D t e x så förstår du nog varför.
Först och främst..D5D som jag då bytte till hade antiskak i huset och kändes betydligt mer professionell och påkostad än D50/EOS350D. Greppet var bättre och den kändes helt rätt i handen. Jag upplevde 350D på tok för liten - något som även gäller 400D. Fast det är ju personligt.
Idag har jag bytt upp från D5D till D7D eftersom jag saknade lite av den "direkta" kontrollen utan att behöva gå in i menyer. Så Tamron telet följde med D5D:n när jag sålde den. Orignalzoomen använder jag inte p g a crop faktorn
Med andra ord - de urpsrungliga gluggarna har inte haft någon praktisk betydelse i mitt val av system egentligen - det var bara ett av argumenten för att fortsätta med KonicaMinolta. Något jag inte ångrat en sekund. Om du väl kan lägga vantarna på en D7D t e x så förstår du nog varför.