Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon här som nu går Fotoskolan i Sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Happy Horse

Aktiv medlem
Hej.
Har gått vidare till nästa steg i ansökan till Fotoskolan :eek:) Jag har en del frågor, som elever/lärare på Fotoskolan kan svara på.

1. Är lärarledda lektioner koncentrerat till vissa veckodagar eller är det lite varje dag?
2. Är det några elever som jobbar samtidigt och i så fall hur mycket?

Tacksam för svar!
//
Nina

hey, tyvärr har jag inga svar på dina frågor men jag är i samma sits som dig då jag också gick vidare. lycka till :)

skulle också vilja veta lite mer om skolan!

Jo vi verkar vara ngra i den sitsen men ingen på skolan verkar vara uppkopplad...

Hur går det för er andra med uppgifterna, spännande, eller ej. Gillar inte den ena, om man nu får säga så :)

Linda

Hej.
Nu är det brådis för att få fram arbeten till provdagarna. Jag håller med dig Linda, den ena uppgiften är en utmaning...

Lycka till allesammans!
//
Nina

Hmm, jag har en magister i elektroteknik (telekom). Gör man rätt då i att snegla på möjlighterna att skaffa sig en fotoutbildning och sedan leva den vägen?

Den utbildningen som ni nämner i Sthlm. Har ni länken och lite mer info om den åt mig? Hur lång är den, vad ingår osv. Finns det flera att välja mellan i Sverige? Funkar den i Sthlm som ett vanligt universitet med studiebidrag/lån osv?

Mycket frågor? ;-) Tack till er som svarar!

Tack för länken! :)

Jag har läst lite om utbildningen och sett att de har fått statliga bidrag.

"Utbildningen har från och med höstterminen 2003 fått statsbidrag vilket innebär stora förändringar vad gäller omfattning, elevplatser, kursavgift m m."

Man undrar ju då om kursavgiften har sänkts eller om den kommer att sänkas. Tror jag läste att avgiften är 36.000:-/år för GFU (ettårig grundläggande fotografisk utbildning). Om jag räknar på förlorad sjukpenning (vilket jag lever på idag) samt avgiften så blir det 200.000:-/år. Svider lite.. Men smakar det så ska det väl kosta.

Var mer kan man läsa om att jobba som fotograf än här på fotosidan? Känner att det är svårt att hitta information. Lite inne på den konstnärliga sidan, som arkitekfotograf eller naturfotograf. Kanske frilansare eler publicera böcker?

Några råd till en vilse i pannkakan?

Man ska nog tolka det som att de statliga bidrag som FolkUniversitetet har fått till sina fotoutbildningar har medfört att man har dragit igång Fotoskolan - utökade utbildningsplatser alltså. Fotoskolan startade hösten 2003.

Utöver kursavgiften tillkommer kostnad på ca 2000 kr/mån i material. Det blir lite slantar som sagt...

//
Nina

Adam vad har du för köplats. Vi får väl leva på hoppet ett tag.

Grattis, zombie, riktigt grymma bilder du har. Du är värd din plats.

Linda,
"nu ska jag minsann jobba istället och bli bäst på egen hand:)"

LindaJ

6, dudå?

Nejfan, Hoppet på den skolan är ute, tänker inte ägna en sekund mer åt det, har tagit tillräckligt med tid.

Det är bara acceptera och gå någon annan väg helt enkelt.

Tackar tackar Nina :)
Nää jag tror att de blev ganska bra.
Ahaa nummer 4, då finns det chans att det är nån fler än jag som är 30+ som kommer att gå där då ;)

Min kompis har köplats 5 och är också 30+. Tydligen var det en hel del "äldre" på tisdagens provdag.
Håll tummarna Joakim och lycka till!
//
Nina

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar