Annons

Någon här som är duktig på Adobe After Effects 7?

Produkter
(logga in för att koppla)

lastrand

Avslutat medlemskap
Som rubriken säger. Mitt grafikkort verkar inte riktigt komma överens med AE7, närmare bestämt vad beträffar OpenGL-stödet. Tänkte om någon annan också sprungit på pumpen och vet i vilken ände det är bäst att börja nysta.

Man tackar och bockar för tipsen!

Donkan: jo, jag har varit inne på Adobes supportsida och kollat upp den ganska omfattande listan med OpenGL-problem som kan uppstå. Tänkte bara att någon AE-expert möjligtvis kunde bidra med sin kunskap för att snabbare nå fram till vart felet skulle kunna ligga.
Kan ju tillägga att installationen av AE7 gick bra, men första gången jag startade programmet hakade startprocessen upp sig. Efter omstart gick uppstarten bra (fast jag måste tillägga att programmet känns förbaskat trögstartat första gången), men vid rendering av filmer ballar programmet ur. I Preferences (se bild) framgår att det är OpenGL-stödet som strular.

Bilagor

• opengl.jpg
    opengl.jpg
    15.9 KB · Visningar: 117
Kan vara lite struligt sådant, testa om du kan hitta några drivers från Ati som är certifierade. Om det inte funkar så kan det var vad som helst. Jag har varit med om att olika drivrutiner kan ge en massa oväntade effekter när man jobbar.

Jo, "struligt" är nog bara förnamnet. Adobes supportsida ger åtminstone mig intrycket att kopplingen mellan AE och grafikkortet är en kritisk punkt där risken är tämligen stor att de två inte kommer att kommunicera ordentligt med varandra.

Jaja, får försöka fördjupa mig i det här när tillfälle ges. Vore skoj om man kunde få det att funka (bättre) även om mitt grafikkort är långt ifrån optimalt för AE.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar