Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon beställt Eos 350D än?

Produkter
(logga in för att koppla)
Att handla av fackhandel känns helt rätt när man köper så avancerade prylar som en systemkamera. Att det dessutom rör sig om en ny produkt, med den något högre risk för produktionsfel som det innebär, gör det ännu enklare att motivera en 500-lapp extra.

Å andra sidan har ju Canon en väl utbyggd support-verksamhet i Sverige vilket ju gör inköpsstället mindre intressant ?

Å tredje sidan skulle jag inte heller vilja vara utan den prispress som icke-fackhandeln medför.

Det finns tydligen minst tre sidor av myntet...

/Janne
 
sagan skrev:
Om fem år är det tveksamt om det ens är så lätt att få tag på nya analoga SLR..

Svensson segementet har nog försvunnit, men det kommer fortfarande att finnas proffs och amatörer som vill kunna göra svartvitt och projicera diabilder. För en härlig bildupplevelse av t.ex natur. Papper och bildskärmar förslår inte långt i det sammanhanget.
 
Om fem år kommer både digitalprojektorer och bildskärmar vara både avsevärt bättre och oxå avsevärt prisbilligare än i dag dock.
 
sagan skrev:
Om fem år kommer både digitalprojektorer och bildskärmar vara både avsevärt bättre och oxå avsevärt prisbilligare än i dag dock.

Ja, det är en förhoppning, men ännu efter flera års fotografiskt behov är det få projektorer under 20 kkr som klarar mer än 1.5 Mpix.
 
Har någon hittat något pris på batterigrep?

Kameran har jag redan beställt, optik letar jag för fullt efter begagnad. :)
 
$$$$bling bling$$$$

Måste fråga, Hur har ni råd att Köpa nya digtalkameror varje gång det kommer en ny modell?

Och ni som redan har en kamera räcker inte den?
En fråga bara.

/ JIm
 
Nu har jag beställt en eos 350+kitobjekt från cyberphoto + en bok om digitalfoto.

Jag har aldrig haft en digital systemkamera. Jag uppgraderar från en gammal DimageX 2 megapixlar så jag förväntar mig en viss skillnad i bildkvalitet och möjligheter med kameran...
 
Funderar också på att slå till på en 350d nu, prylbögen i mig som satt fart igen :)

Har redan fenomenala 50/1.8, så det blir nog att bara köpa kamerahuset och minne, eventuellt batterigrepp också. Får se hur budgeten ser ut när nu kameran kommer...
Saknar en ordentlig vidvinkel sedan, och har kikat lite på Tokinas billigare varianter, 19-35/3,5-4,5 eller AT-X 12-24/4 Pro. Har fått bra betyg av Cyberphoto, och verkar ju klart prisvärda.

Är det något jag missat eftersom det oftast är Sigmas objektiv som nämns när det gäller billiga vidvinklar?
 
Då var beställningen skickad.

Canon 350D + 18-55
1GB CF Sandisk Ultra II
Sandisk Compactflash Imagemate Cardreader

Det blev webhallen som fick min order.
Hade gärna handlat hos cyberphoto, men det skulle överskrida min budget att köpa samma saker där tyvärr.
 
Nu har jag också beställt ;)

En 350D med tillhörande 18-55 objektiv blev det... och sen eftersom jag är macro-tok så köpte jag senaste Canon EF-S 60 mm f/2,8 Macro USM objektivet också.

Fyndbörsen fick min beställning där paketet gick på 12160 kr. Skitnöjd med deras service och nu bara vääääääntar jag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.