Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nästa inköpslista.. ;-)
- Trådstartare Nikonfan
- Start datum
bdajegu
Aktiv medlem
..beware, -jag startade en motsvarande tråd för ett tag sedan och blev överöst av "gå ut och fota istället eller ge pengarna till de fattiga barnen i Afrika"-kommentarer..
..f.ö. behöver du en 18-70, en beg 80-200/2.8, en sb-800 samt en säljesannons för dina sigmagluggar.. ;-)
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=22866
..f.ö. behöver du en 18-70, en beg 80-200/2.8, en sb-800 samt en säljesannons för dina sigmagluggar.. ;-)
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=22866
Fredrik80
Aktiv medlem
gunte skrev:
Du har nog missuppfattat nå´t..ett stativ borde vara nästa inköp,fast du kanske inte bryr dig om skarpa bilder..
Vada, du menar att man inte kan fa skarpa bilder utan stativ?? Det beror ju lite pa vad man fotar ocksa ifall man vill slapa runt pa ett sadant.
RolandM
Aktiv medlem
Nikonfan skrev:
Utrustning hittills:
Nikon D70
Sigma 18-50 f/3,5-5,6 DC
Sigma 55-200 f/4-5,6 DC
Nästa inköp vid nästa löning:
1. Sigma 70-300 f/4-5,6 APO Zoom Macro Super II
2. Sigma 28 f/1.8 EX DG ASP Macro
3. Sigma 2x EX APO Teleconverter
Ge gärna kommentarer och tankar.
Vad ni själva gjorde för inköp och varför.
(Något kul att tillägga hittills är att jag inte ens vet vad DC / EX / APO / ASP är för något ännu ;-) )
Undrar vad det är för fel på den optik du redan har köpt?
Den där telekonvertern har du ingen direkt nytta av, för den passar inte tillsammans med något av objektiven du nämner. Fast kolla det gärna med kollegorna på Expert.
Jag undrar även vad 70-300 tillför som inte 55-200 kan och i så fall varför köpa 55-200 från början?
Det fasta 28 mm har du ändå i 18-55, visserligen inte ljusstyrka 1,8.
En extern blixt och stativ och gärna en trådutlösare är sådant som i mitt tycke ger möjligeter när de flesta brännvidder är intäkta med de omfång du redan har.
Plåta gärna under sommaren och se vad du svär över oftast att du borde haft. En stadigare hand, mer ork att flytta på sig, mer ljus från solen, eller något annat, som t ex en ABF kurs foto.
Senast ändrad: