Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Närbildsfilter. Nått att ha?
- Trådstartare Nickelito
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Du menar nog det de flesta kallar närbildslins. Jo, det är ett billigt alternativ till ett makorobkeltiv. Ingen erfarenhet, tyvärr.
/Ordmärkaren.
/Ordmärkaren.
mannor
Ny medlem
Jag köpte det billiga setet med 4 st närbildslinser från kaffebrus.com. Alla var fruktansvärt dåliga, ger halo-effekter mm. Jag kan inte använda dom överhuvudtaget.
Har inte testat dyrare linser men tror dom ska vara bättre. Bla Scott Selby rekommenderar Canons närbildslinser för ca 700kr/st (dom passar även till t ex nikon).
Har inte testat dyrare linser men tror dom ska vara bättre. Bla Scott Selby rekommenderar Canons närbildslinser för ca 700kr/st (dom passar även till t ex nikon).
perstromgren
Aktiv medlem
mannor skrev:
(dom passar även till t ex nikon).
De skruvas väl i filtergängan helt enkelt? I så fall är det bara att se filtergängdiamtern är densamma.
Per.
Palletheking
Aktiv medlem
Med akromatiska filter blir resultatet bra, framför allt bättre kantskärpa än med vanliga försättslinser. mellanringar är dock ur optisk synpunkt ett bättre alternativ och allra bäst resultat får du med ett macroobjektiv.Nickelito skrev:
Det jag är lite sugen på att veta är ju hur pass bra resultat man kan vänta sig?
Eller om man lika gärna fortsätta med det kit.obj. jag har (18-55).
Det funkar ju förvisso ok. antar jag.
/Niklas