Hostis
Aktiv medlem
SSD och minneskorten det talas om här är samma sak, bara olika packstorlek.
Skulle vara intressant att se hur man skulle lagra något på radivågor som 802.11 är? Den måste kopplas någonstans och det innebär att du måste ha med dator, eller annan lagringsmedia.
För övrigt är snabbheten på radiovågor inte uppe i det du kan få på lokala kablar. Tänk spara 8-10 36megapix på någon sekund.
När hastigheten på radiovågor stiger, har tekniken för att lagra på minne blivit ännu snabbare. Kamerorna har ännu mer megapixel, snabbare serietagning etc..
Vad gäller 802.11 används det redan idag.
Från mobilen kopplar upp dig mot kameran med mobilen och antingen överför bilder, eller flyttar dem till socialt media som facebook.
Däremot tror jag inte en sekund att detta skulle vara aktuellt för kameror i större utsträckning på det sätt jag tolkat dig. Socialt media är inte det första jag tänker på att flytta mina bilder till.
Det jag menade mest var för fotografer som springer med sina kort fram och tillbaka till datorn för och föra över bilderna. Sen att föra över bilder trådlöst med hjälp av en telefon till socialt media är nog inget säljargument för proffskameror.
Utan med alla genombrott inom tekniken som händer, skulle det inte förvåna mig om vi snart är där och skickar bilder trådlöst till datorn etc. Med så pass hög överföringshastighet att minneskort inte kommer behövas längre. Sen detta i kombination med en inbyggd SSD på någon TB eller två utökar möjligheterna ännu mer.
Nu vet jag att det finns massa minneskort där ute med Wifi funktioner, men ingen av dessa erbjuder 802.11 AC eller?
Som sagt, jag kanske spånar allt för långt in i framtiden?