Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Pratade med Scandinavian Photo idag. De verkar ha fått in en rejäl leverans med D70:eek:r nu. De flesta förbeställda "kiten" skulle skickas idag eller i morgon, enligt dem!
 
Nån som har sett någon i Stockholm? Ringde just Schönherrs Foto samt Fuji butiken på ringen (Smalm), de gissade på ett par veckors leveranstid...
 
Sergelfoto fick hem några idag, men de försvann tydligen lika snabbt som de kom in.

Hus finns väl här och där, det är väl fortfarande 18-70-gluggen som är "problemet" i sammanhanget...
 
Sergelfoto, Kameradokton, Kungsfoto samt schonherrs Foto har väntelistor samt lång leveranstid ... Har pratat en del i telefon idag... :)
Dustin kommer ev få in 50 kameror på fredag, eller måndag. Många är beställda men inte alla.
 
Torde inte beställning från USA vara på sin plats i dessa tider av väntan? Det kanske inte blir billigare efter moms + tull, men en kamera med 18-70 optik skall inte vara omöjligt att få hem på 1 vecka eller 2.
 
D70 finns att köpa på annonssidan

D70 (utan glugg) finns utannonserad på radanonnssidan här på Fotosidan.se
 
Pratade just med Scandinavian Photo. De hade slut på SanDisk Ultra II 512 Mb-kort. Om ni beställt ett sådant kan det vara det som "bromsar" Er order. Så var det för mig, tydligen... :-/

Leveranstid på 512-korten är 3-4 veckor. Jag ändrade till ett 256 Mb kort i stället.

De får en ny leverans av D70+kitglugg i slutet av nästa vecka.
 
Beställde ett D70 kit på Dustin för nästan två veckor sedan, och den har stått som restorder (med prim. lev dat. 30/4) och nu står den inte längre som restorder...så kanske, kanske jag får den imorgon...whohoo! Känner mig som en liten snorvalp på julafton =)

Har redan i min hand ett SanDisk Ultra II (Japp, jag ringde till Zebramedia för ett tag sen och fick det SISTA de hade - tom efter de hade tagit bort det från sidan! Ibland måste man ju ha lite tur! ;-)) och en Sandisk kortläsare.

En order ligger också hos Scandinavian på ett B+W polfilter och en LowePro väska..=)

Erik: Har haft en Nikon 5700 i ett år nu, som jag köpte från USA, och har varit nojig att den ska gå sönder ända sen den kom..hehe! Nä, bättre att köpa i Svedala med alla dess garantier! Dessutom verkar det ju vara lika stor brist där som här...!

Var bara tvungen att skriva av mig, blev så upphetsad när jag såg att kameran inte var restnoterad längre :p~

// Leffe
 
Fick mitt Nikon D70-kit med 18-70-objektivet idag! Pratade med min lokala fotobutik i förrgår efter att jag bestämt mig för paketet. Var inställd på några veckors leveranstid, men de kunde ordna ett extra paket som på något sätt gick utöver den ordinarie kön... till samma pris som Scandinavian Photo m.fl... från beslut till att jag fick kameran i min hand tog 3 dagar... :)

/Hasse
 
Dustin

Igår beställde jag ett D70 kit från Dustin. Det var 18 pers före mig i kön men idag fick de in en hel hög med kit så de ska skicka mina "leksaker" till mig imorgon. Tyvärr har de inte Sandisk Ultra 2 512 MB på lager så jag tog ett 256 MB istället, plus väska och UV-filter. (Totalt 10.350:- exkl moms.)
Uj uj uj vad kul det ska bli!!! :)
 
Jag gillar också Dustin :)

beställde min D70 med 18-70mm i måndags, och då sa de att de troligtvis skulle få en leverans fre den 30:e (imorron) och att det var uppbokat alla utom 11st med den leveransen. Och nu när jag kollade för ett tag sen så har jag fått ett kollinummer! Väntar med spänning. Synd bara att de inte hade 512mb Ultra II och fjärren i lager, får köra med microdrive så länge...
 
Är lite optimistisk nu, men jag tror jag har en D70 på tisdag. MEN... inget minneskort!
Vart hittar jag ett 1GB Sandisk Ultra2 60x antingen i butik i Stockholm eller på postorder hos någon som har den hemma och är kvicka med sina leveranser :)
Tips mottages tacksamt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.