Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mycket snabb hjälp, snälla!
- Trådstartare feskarn
- Start datum
Glawe
Aktiv medlem
Hmm.. vet ingen modell såhär på rak arm, men kolla in www.pricerunner.se och sök efter billigaste pris...
Ps. För 1000:- får du nog inte begära varken bra bild eller kvalité.
Ps. För 1000:- får du nog inte begära varken bra bild eller kvalité.
Glawe
Aktiv medlem
Ta en titt här:
http://www.cyberphoto.se/canon/digital/a400bla.php
Där har du en kort resumé på kameran samt ett par testbilder.
Cyberfoto är ganska bra med det, dom har dom flesta modeller på sin sida med testbilder
http://www.cyberphoto.se/canon/digital/a400bla.php
Där har du en kort resumé på kameran samt ett par testbilder.
Cyberfoto är ganska bra med det, dom har dom flesta modeller på sin sida med testbilder
feskarn
Aktiv medlem
Pontus Gustavsson (Pongu) skrev:
Gav morsan en Kodak för under 1000kr i julklapp och det blir riktigt hyggliga bilder. Dock inget zoomobjektiv som Maverick säger.
/Pontus
/Pontus
Aktiv medlem
I den situationen skulle jag satsa på en begagnad kamera (tex via Blocket).
Eftersom tillverkarna spottar nya modeller i rasande tempo, finns det ju en stor begagnatmarknad med relativt nya kameror. Jag kan varmt rekomendera Minoltas F100, som har några år på nacken nu, och säkert går att köpa för en tusenlapp. Utmärkt kamera!
-Men det kanske känns trist om det ska bli en present.
/Per
Eftersom tillverkarna spottar nya modeller i rasande tempo, finns det ju en stor begagnatmarknad med relativt nya kameror. Jag kan varmt rekomendera Minoltas F100, som har några år på nacken nu, och säkert går att köpa för en tusenlapp. Utmärkt kamera!
-Men det kanske känns trist om det ska bli en present.
/Per
erik99
Aktiv medlem
Kolla på www.fotokungen.com, de har de flesta modeller/tillverkare så kanske du hittar något. Tiden verkar ju knapp så i värsta fall får du ge honom ett kort som beskriver presenten och så får han den om några dagar. Det blir nog ett bättre köp då. Hälsa och gratulera/Erik
pefo
Medlem
Om 1000:- är gränsen så är det nog "röda lappar" som gäller. Titta t ex på www.siba.se. En HP för 990:-. Som förstakamera duger den kanske....
Pongu
Aktiv medlem
feskarn skrev:
Det kanske kude vara nåt, det är min käre far som ska få den när han fyller år.
Vilken modell var det du köpte?
Minns tyvärr inte, men det var en silverfärgad 3MP med fast optik, Kodak.
/Pontus
jkene
Aktiv medlem
HP:n för 990 är nog bästa bud. Elgiganten har en Olympus också för en hundring extra: http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...vartypes_text&windowtitle=OLYMPUS CAMEDIAC370
dumbo
Aktiv medlem
Ap ap ap! Vänta lite nu!
Olympus C-310 och C-370 borde väl kvala in på "runt 1000kr"?
De är mycket bra för priset.
Edit:
Såg att Kenneths länk gick till en C-370. Bättre än så går nog inte att hitta för de pengarna. C-310 är typ samma kamera, fast med optisk sökare och lite annan utformning.
Olympus C-310 och C-370 borde väl kvala in på "runt 1000kr"?
De är mycket bra för priset.
Edit:
Såg att Kenneths länk gick till en C-370. Bättre än så går nog inte att hitta för de pengarna. C-310 är typ samma kamera, fast med optisk sökare och lite annan utformning.
jkene
Aktiv medlem
En liten edit här också: köpte en Epson L-400 4mpx till dottern för några veckor sedan på Coop Danmark. En kanonkamera för barn! (Utmärkt kvalitet, samtidigt lättanvänd, logisk och svårt att göra fel med). Kostade 1000 DKK här i Danmark (ca 1250 svenska rubler). Vet ej om den modellen kan fås i Sverige till snarlikt pris.
feskarn
Aktiv medlem
Det är lungt, jag har inte gått än
Jag tittade på en C- 370 på elgiganten för 1095, och den verkar ju rätt hyfsad ändå, dessvärre hade den endast helautomatiskt läge och de vanliga porträtt osv och inget manuellt läge men det kanske är samma på alla kameror i den prisklassen.
Jag tittade på en C- 370 på elgiganten för 1095, och den verkar ju rätt hyfsad ändå, dessvärre hade den endast helautomatiskt läge och de vanliga porträtt osv och inget manuellt läge men det kanske är samma på alla kameror i den prisklassen.