Annons

Mycket snabb hjälp, snälla!

Produkter
(logga in för att koppla)

feskarn

Aktiv medlem
Hej alla.

Jag behöver tips om en bra digitalkompakt för runt 1000:-.
Behöver få hjälp innan kl 16:00 idag.

Kameran ska vara lättanvänd, bra bildkvatite och hyfsat liten och bra som en första digitalkamera.

Tack för snabba svar.

// Hampus Lundgren
 
Hmm.. vet ingen modell såhär på rak arm, men kolla in www.pricerunner.se och sök efter billigaste pris...

Ps. För 1000:- får du nog inte begära varken bra bild eller kvalité.
 
OK,
Jag har kollat lite på canon A400(tror jag den heter) för runt 1500. kan den vara något att ha?
 
Konica Minolta E 500 är ett tips, runt 1700 gissar jag.

Kodak har en modell för 900:-, utan zoom och 3MP.

Nån postorderfirma annonserade en 8MP för 300:- :D

/Maverick
 
Gav morsan en Kodak för under 1000kr i julklapp och det blir riktigt hyggliga bilder. Dock inget zoomobjektiv som Maverick säger.

/Pontus
 
För tusen spänn är det nog svårt att hitta en bra kamera som du kommer att bli nöjd med. Om du kan skramla ihop 700-800 till så är Canon PowerShot A510 ett bra alternativ. Funderar själv på att skaffa den eller A520 som andrakamera.
 
Pontus Gustavsson (Pongu) skrev:
Gav morsan en Kodak för under 1000kr i julklapp och det blir riktigt hyggliga bilder. Dock inget zoomobjektiv som Maverick säger.

/Pontus
_________________________________________________

Det kanske kude vara nåt, det är min käre far som ska få den när han fyller år.
Vilken modell var det du köpte?
 
I den situationen skulle jag satsa på en begagnad kamera (tex via Blocket).

Eftersom tillverkarna spottar nya modeller i rasande tempo, finns det ju en stor begagnatmarknad med relativt nya kameror. Jag kan varmt rekomendera Minoltas F100, som har några år på nacken nu, och säkert går att köpa för en tusenlapp. Utmärkt kamera!

-Men det kanske känns trist om det ska bli en present.


/Per
 
Jag har funderat på en begagnad men problemet är att han fyller år i morgon så jag hinner inte köpa den begagnad. Jag kom på ideen med en digitalkamera ganska sent så det börjar bli lite ont om tid.
 
Kolla på www.fotokungen.com, de har de flesta modeller/tillverkare så kanske du hittar något. Tiden verkar ju knapp så i värsta fall får du ge honom ett kort som beskriver presenten och så får han den om några dagar. Det blir nog ett bättre köp då. Hälsa och gratulera/Erik
 
Om 1000:- är gränsen så är det nog "röda lappar" som gäller. Titta t ex på www.siba.se. En HP för 990:-. Som förstakamera duger den kanske....
 
Ett hjärtligt tack till alla er som har svarat!
Åker in till fotoaffären idag och ser om jag hittar någon av de modeller ni rekomenderar.

TACK!
 
Ap ap ap! Vänta lite nu! :)

Olympus C-310 och C-370 borde väl kvala in på "runt 1000kr"?

De är mycket bra för priset.

Edit:
Såg att Kenneths länk gick till en C-370. Bättre än så går nog inte att hitta för de pengarna. C-310 är typ samma kamera, fast med optisk sökare och lite annan utformning.
 
En liten edit här också: köpte en Epson L-400 4mpx till dottern för några veckor sedan på Coop Danmark. En kanonkamera för barn! (Utmärkt kvalitet, samtidigt lättanvänd, logisk och svårt att göra fel med). Kostade 1000 DKK här i Danmark (ca 1250 svenska rubler). Vet ej om den modellen kan fås i Sverige till snarlikt pris.
 
Det är lungt, jag har inte gått än:)

Jag tittade på en C- 370 på elgiganten för 1095, och den verkar ju rätt hyfsad ändå, dessvärre hade den endast helautomatiskt läge och de vanliga porträtt osv och inget manuellt läge men det kanske är samma på alla kameror i den prisklassen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.