Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Musik på din site?

Produkter
(logga in för att koppla)

gsoul

Aktiv medlem
Upptäckte en (för mig iaf) ny tjänst där man kan låna musik för att spela på sin sida. Man får tydligen ersättning för att musiken spelas och jag antar att det hör ihop med antal besökare på sidan?

Har kollat igenom utbudet litegrann och det var inte alls dumt, har dock inte hunnit testa spelaren live på min sida ännu.
Kul idé dock...

http://www.musicnodes.no/#/index/
 
Personligen fullständigt avskyr jag när det spelas upp musik då jag besöker en websida, orkar jag så försöker jag stänga av den om jag snabbt hittar av-knappen annars klickar jag bort sidan direkt.
 
Skulle aldrig någonsin ha musik på min hemsida. Musik för mig innebär att jag stänger ner sidan direkt utan att ens titta igenom innehållet, om det inte är just musik jag är ute efter.
 
Skulle aldrig någonsin ha musik på min hemsida. Musik för mig innebär att jag stänger ner sidan direkt utan att ens titta igenom innehållet, om det inte är just musik jag är ute efter.

Och jag är precis tvärtom, om det är musik jag inte gillar så fine, då stänger jag bara av och sen bryr jag mig inte.
Men när jag själv vill förmedla en bild eller bildserie så är det ofta jag vill ha en speciell typ av musik för att försöka förmedla en hel känsla istället för bara en vy.

Mitt problem tidigare var att dessa spelare ofta var ganska "tunga", återstår att se hur lätt detta lirar.
 
Musik som startar direkt en när en sida visas är irriterande. Om man går in i ett bildspel däremot kan det fungera. Men annars bannlyst enligt mig.
 
Så länge den inte startas direkt så är det väl okay, men ser jag att en musikspelare ska börja "ladda" och hålla på så är det första jag gör att hitta en "off"-knapp.

Så ingen autostart på musik- och filmklipp på webben tack...
 
Musik som startar direkt en när en sida visas är irriterande. Om man går in i ett bildspel däremot kan det fungera. Men annars bannlyst enligt mig.

Det är det som är så fiffigt, man väljer själv var man vill ha musiken och man har inga problem med rättigheter och sånt. =)
 
Jaja här snackar ni musik på hemsidan! Klarar inte ens av att fixa till det nya på fotosidan. Ja ja jag vet jag är för gammal! Vist Cs har man blivet tvungen att lära! Visst suveränt gemfört med mörkrummet!
En dags arbette ligger bara tio minuter bort i den digitala värden!
Kanon! Men hemsida oj oj oj! Nej jag har ingen egen! Tur att jag jobbar mot en redan existerande kundkretts! För vore det hemsidan och inte min portfolie som sålde bilderna så blev det nog sosialen! Hm det blir det kanske i alla fall!
Funderar Lasse
 
Och vad är det för kvalité på musiken då? Bara hemsidan ser ut som något ihopknåp från '98.

Detta bygger alltså på samma teknik som spotify om du misstror ljudkvalitén.
Ang "hopknopet" så är det iaf i min värld meningen att man numera bygger en smidig "lätt" sida utan en massa flash och annat som gör den tung och svårladdad.
Så som man gärna öste på med allt man hade för ett par år sen.

Anyway, vill man inte så slipper man. Ytterligare en bra funktion med sidan =)
 
Detta bygger alltså på samma teknik som spotify om du misstror ljudkvalitén.
Ang "hopknopet" så är det iaf i min värld meningen att man numera bygger en smidig "lätt" sida utan en massa flash och annat som gör den tung och svårladdad.
Så som man gärna öste på med allt man hade för ett par år sen.

Anyway, vill man inte så slipper man. Ytterligare en bra funktion med sidan =)

Instämmer ang. flash, men det var inte min poäng. Sidan i sig ser inte ut att göra ett alltför seriöst intryck. Vad beträffar Spotify så är det väl raka motsatsen? Spotify betalar artisten och lyssnaren får tillgång till gratis musik medans denna sida betalar lyssnaren/användaren? Hur som, om det funkar så är det ju trevligt iaf :)

ang. kvalitén så menade jag om det var signade välkända artister eller okända som man aldrig hört talas om.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.