Advertisement

Annons

Multifunktionell skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

embee

Medlem
Hejsan,
min skrivare har lackat ihop och inser att jag måste investera i en ny. Den här gången tänkte jag lägga pengarna på en multifunktionell då även scannern fick gå ner i skräpbingen för ett tag sedan. Vill också kunna skriva ut en och annan bild.

Det stora problemet är att jag har en begränsad summa att lägga ut. Helst under 1500, max 2000.

Tar gärna emot tips och råd om era erfarenheter av multifunktionella skrivare i den prisklassen.

tack på förhand,
Maria
 
Hej du! Vi har en hp officejet 7110 på jobbet. Den både skriver ut dåligt och skannar dåligt. Men den klarar det mesta, även fax och kopiering.
Vet inte vad den kostar men ska du ha den till fotoarbeten så vet jag inte om det är någon sån här maskin som platsar. Innan du köper så bör du nog testa iallafall.
/tj
 
Skulle naturligtvis föredra mindre sarkastiska inlägg. Om jag inte vore seriös med min förfrågan skulle jag inte ställt den.

Jag är inte både fattig och korkad, vet naturligvis att om man har möjlighet att lägga ut mer pengar, får man en bättre maskin. Och om jag kunde lägga ut mer pengar skulle jag göra det.

Hoppas nån annan som har erfarenhet av en multifunktionell skrivare och med positiva/negativa erfarenheter, har mer intressanta synpunkter :)
 
Utan att ta ställning gällande egenskaper/pris så tänkte jag varna för de nyare modellerna av HP skrivare. För HP har börjat med den tvivelaktiga affärsmodellen att de regionkodar sina bläckpatroner. Dvs. bläckpatroner köpta t.ex. i Usa kommer inte att fungera i skrivarmodeller de är avsedda för om skrivaren är köpt i Europa.
 
embee skrev:
Skulle naturligtvis föredra mindre sarkastiska inlägg. Om jag inte vore seriös med min förfrågan skulle jag inte ställt den.

Jag är inte både fattig och korkad, vet naturligvis att om man har möjlighet att lägga ut mer pengar, får man en bättre maskin. Och om jag kunde lägga ut mer pengar skulle jag göra det.

Hoppas nån annan som har erfarenhet av en multifunktionell skrivare och med positiva/negativa erfarenheter, har mer intressanta synpunkter :)

Inte för att jag vet vad du tycker är sarkastiskt, men var någonstans tycker du att Thomas svarar sarkastiskt?

Skulle vara kul att veta då jag tycker att han gav dig ett svar om HP 7110 som han använder och säger att den är dålig i hans tycke...tycker snarare att du ska tacka han för att han tipsade om att du inte skulle köpa den iaf...passa på att be om ursäkt samtidigt.

[Edit]
Sen tips angående multiskrivare...min erfarenhet är att dom inte är bra...
 
Svaret är en Epson

Hej, jag förstår ditt dilemma. Pengar är ett otrevlig hinder ibland. Ett annat uttrymme. Jag har under en längre tid använt en Epson CX3200 som jag fick köpa för ca 1500 kr under en utförsäljning. Den gav i mitt tycke väldigt bra utskrifter och skannade papperskopior helt OK. Såg ingen skillnad i utskriftsskvalite från en Epson 1290.
Har ny bytt upp mig till en RX620 för att även kunna skanna dia. Espon har en uppsjö modeller och bra användargränssnitt i mitt tycke. Bore gå att hitta utgående modeller för under 2000 kr

Lycka till !

Johan
 
Tackar Markus, Björn och särskilt Johan för era inlägg :)

Har kollat på Epson och just de modeller som har 4 utbytbara patroner, vilket ekonomiskt, låter praktiskt.

Alltid bra att få lite mer kött på benen innan man inskaffar ny hårdvara...
 
Kakelgasten skrev:
Inte för att jag vet vad du tycker är sarkastiskt, men var någonstans tycker du att Thomas svarar sarkastiskt?

Skulle vara kul att veta då jag tycker att han gav dig ett svar om HP 7110 som han använder och säger att den är dålig i hans tycke...tycker snarare att du ska tacka han för att han tipsade om att du inte skulle köpa den iaf...passa på att be om ursäkt samtidigt.

[Edit]
Sen tips angående multiskrivare...min erfarenhet är att dom inte är bra...

Hejsan Johan :)

Funderade faktiskt innan jag ställde frågan på det här forumet, huruvida jag skulle ställa frågan här, eller inte? Med så många användare finns det lyckligtvis alla typer av användare, vissa som läser frågan och försöker besvara med information runt det som frågas efter, andra som när man ställer en fråga måste inflika att vad det än är man är ute efter, inte det inte bra utrustning trots att riktigt bra utrustning kostar kanske minst 4 gånger mer än det den initiala inläggaren har råd med.

Uttrycket fattig i dagens Sverige är ytterst relativt, för vissa betyder det att de bara har några tusen kvar på kontot, för andra att de har 40 spänn i plånboken och 2 veckor kvar till lön/utbetalning. Likaså är storleken på inkomst relativ, vilket ger möjligheten att spara i vissa fall alldeles för långt tidsperspektiv, särskilt om inköpet känns akut.

Som jag skrev förut har jag en absolut smärtgräns vid 2000 kronor vad gäller inköp av en all-in-one skrivare. Och att jag är intresserad av multifunktionsvarianten beror på att jag inte har råd med separat skrivare, scanner, photoskrivare etc...

I det läget uppfattar jag ett inlägg som dels talar om hur kass en multifunktionsskrivare, som dessutom används på kontor ( vilket jag inte heller egentligen ser som användbar information då slitaget för min del kommer vara långt mindre ), är i både utskrift och skanning och dessutom, även om tj i all ära påpekade att han inte kände till detta, på Canons hemsida har ett rekommendationspris på 4600+ kronor, ja, i det läget uppfattar jag tjs inlägg som sarkastiskt.

Tack för ordet,
Maria
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.