Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motsvarande D90 men..

Produkter
(logga in för att koppla)

LindaSunshine

Aktiv medlem
min fina D90 blev stulen och nu ska jag köpa en ny.. vilken kamera kan man säga ligga i samma klass dom D90?
jag vill dock inte ha samma objektiv som jag fick med den dvs. 18-105, tyckte det var segt och dåligt i mörker m m. jag funderar på ett vanligt 18-55 eller något och kanske ett zoomobjektiv.

funderade på en D5100? det kanske får bli en kamera i lite lättare prisklass än den förra.
Hur är det med filmningen hos de nyare kamerorna, ärligt så vad D90 filmfunktion pissig, även i strålande solljus.
eller kanske en D3200??

Jag vill ha en allround kamera med likande objektiv.
 
Du har ju inte af motor i huset, nikons cls system, den bättre sökare, bländate/tidsrattar, high speed synk, mm i de enklare husen, så D3200 o D5100 saknar en del mot din D90. Men var det inget som du direkt använde eller kommer att använda så trior jag en D5100 är ett bra köp. Du har en bättre sensor och bättre filmegenskaper jämfört med D90. Såg någon kort test där man valde D5100 före D3200 vet inte vad det är som skiljer, men jag tror att D5100 har de pixlar du behöver
 
hm okej... ja alltså jag använde rätt mycket från D90 och jag vet att jag kommer att känna mig lite fattigare. tänkte om ni hade något supertips sådär, men ska absolut känna på alla nikonsmarrisar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.