Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Motljusskydd
- Trådstartare Tapani
- Start datum
per75
Aktiv medlem
Jag tänkte bara passa på att fråga er om motljusskydd
Canon EF 50/1,4 USM med 58 mm filtergänga skall ha ett motljusskydd som heter ES 71 och kostar 368:- på Cyberphoto
Objektivet till 300D har också en filtergänga på 58 mm med till den skall man ha ett annat motljusskydd, EW 60 C som bara kostar 215 stålar (Cyberphoto).
Är det någon som vet vad som skiljer dessa åt
/ Per
Canon EF 50/1,4 USM med 58 mm filtergänga skall ha ett motljusskydd som heter ES 71 och kostar 368:- på Cyberphoto
Objektivet till 300D har också en filtergänga på 58 mm med till den skall man ha ett annat motljusskydd, EW 60 C som bara kostar 215 stålar (Cyberphoto).
Är det någon som vet vad som skiljer dessa åt
/ Per
Jeppe
Aktiv medlem
EW60C (till 18-55) skärmar ju av ljuset vid 28mm (man får ju hoppas att de konstruerat det så i varje fall, och inte till 18mm ). Detta innebär att du får ett sämre skydd vid 55mm. Detta gäller även då på ett EF 50/1.4. Säg såhär.. du köper ett finfint objektiv för 3500:-, men inte 350:- för att använda det optimalt...?
Nää.. Kolla bilderna nedan, så ser du att motljusskyddet till EF-S 18-55 knappast skärmar mycket. Bara att vända upp o ner på plånboken
Nää.. Kolla bilderna nedan, så ser du att motljusskyddet till EF-S 18-55 knappast skärmar mycket. Bara att vända upp o ner på plånboken
Bilagor
UrbanJ
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Japp..och man får vinjettering med på köpet (oftast) eftersom du kanske har ett skylight elelr UV på oxå...
Jag trodde också det, men jag klarade mig helt ifrån sådant, *ta i trä*
Dock använder jag det inte längre men det funkade över förväntan..