Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
motljusskydd till Nikkor AF 80-200
- Trådstartare abbeman
- Start datum
Carl Hellman
Aktiv medlem
Du är inte ensam! Jag har också skjutzoomen utan motljusskydd. Ja har den utan D i namnet och inte heller någon bajonettfästning på fronten. Finns ett som skruvas i för 560kr eller något sånt att beställa från cyberphoto. Det är iofs beställningsvara och en dyr sådan men det kanske vore något att satsa på ändå... Någon som använder objektivet med motljusskydd och kan säga något om det?
Carl Hellman
Aktiv medlem
Re: HB-7
Är inte den för D-versionen?Latino skrev:
Motljussyddet du behover heter HB-7 .
Carl Hellman
Aktiv medlem
Efter att ha utforskat Scandinavina Photo:
Nikon Motljusskydd Hn-28 För Af 80-200/2,8 Ed
Nikon Motljusskydd Hb-7 För Af 80-200/2,8D
Nikon Motljusskydd Hn-28 För Af 80-200/2,8 Ed
Nikon Motljusskydd Hb-7 För Af 80-200/2,8D
StefanA
Aktiv medlem
Finns ett i metall med gänga som dessvärre är dyrt. Den heter HN med ett par siffror. Har själv ett i kraftig plast med bajonett. Heter HB7 tror jag. Nikon tillbehör är otroligt dyra. Köp det i plast. Det är smidigt att ta av o på snabbt.
Scandinavian photo brukar ha sånt.
Här gick det undan i svaren!
Scandinavian photo brukar ha sånt.
Här gick det undan i svaren!
Carl Hellman
Aktiv medlem
Men vart ska ja sätta den i plast i mitt då? Jag har den utan D och hittar inget ställe där man skulle kunna klämma dit ett med bajonettfäste
StefanA
Aktiv medlem
Carl Hellman skrev:
Men vart ska ja sätta den i plast i mitt då? Jag har den utan D och hittar inget ställe där man skulle kunna klämma dit ett med bajonettfäste
Runt om på utsidan.
Carl Hellman
Aktiv medlem
men D-varianten har väl ett bajonettfäste vilket den utan D vekar sakna. Inte sitter det väl fast utan sjävla fästet på objektivet?
Erik Schalin
Aktiv medlem
HN-28 är av metall.
Sitter i alla fall på min skjutzoom sedan drygt 10 år.
Sitter i alla fall på min skjutzoom sedan drygt 10 år.
Carl Hellman
Aktiv medlem
men har inte du den med D i namnet?JosefH skrev:
PÅ min ED med skjutzoom fungerar hb-7 alltså det som säljs med de nyare 80-200/2.8.