Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Morgonpigga i Stockholm den 24 sep?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vinnaren är...

Då har vi ett resultat från oss själva. Avvaktar till 12 för att se om ytterligare externa röster kan särskilja tvåorna...

Vi som var med har röstat så här:

Bilagor

• resultat1.gif
    resultat1.gif
    6.2 KB · Visningar: 173
Nu har klockan gott och väl passerat 12 och den lilla tävlingen är slut.

Här kommer nu ännu ett resultat, två utomstående har också röstat.

Bilagor

• resultat2.gif
    resultat2.gif
    6.7 KB · Visningar: 147
Stort grattis till Peter och Janne som tagit varsin seger, beroende på jurysammansättningen! Över lag tycker jag att vi fick många fina bilder, och det var svårt att bestämma sig och välja en ordning bland dem.

Grattis Peter o Janne, och naturligtvis alla ni andra som var med, inte minst till Anna som fixade till det på slutet.
Det här får vi upprepa. Det blir ju trots allt en liten sporre vid fotandet.

/P-O, som ska jag försöka hålla sig vaken och jobba efter en affärslunch. Det blir tungt.

För mig är tävlandet inte det viktiga, men det är just kul att få en liten sporre. Man skulle kunna enas om ett motiv, som vi sedan ser vem som lyckas fånga bäst. Då blir det lättare än med en massa olika bilder. Eller så är det just det som är charmen?

Ett STORT tack till Anna som drog igenom det hela.

Men också ett STORT GRATTIS till Peter och Janne till segern.

Visst är det en sporre att få en uppfattning om hur ens motiv håller i jämnförelse med andra.

Den här helgen måste jag avstå från fotograferande...

\\Sten

Jag citerar Janne "Stort grattis till allihopa för fina bilder!" En undantagen ;)
Priset då, får vi överta Annas förtroendeuppdrag som hon skötte så ypperligt? ;)

Mvh / Peter

Det kan ni få göra, det var inte så betungande den här gången precis.

Annars tror jag att någon sa att priset var att bestämma nästa utflykt. Nu är det ju det där Solvalla-arrangemanget på söndag, men vi kunde ju köra något som går att avverka i mörker en kväll också...

PS Eller så är det belöningen för att man gör statistiken på rösterna som är att få bestämma nästa utflykt :)

Som tack för i söndags kommer här ett förslag.
På Lördag den 30 Sept från klockan 10.00 är det kappsegling alldeles utanför Nacka Strand. Allt från 60-fotstrimaraner (HI Q) till små blixtsnabba Hobie Cat-katamaraner kappseglar på en 200-metersbana.

Förslaget går ut på att fotografera dessa från sjön, med publiken i bakgrunden från min båt om det inte regnar. En träsnipa på 7.70 x 2.65m, 6.5 knop. Vi kan också ta en sväng in till stan förbi Slussen och Slottet och ev. via Durgårdsbrunnskanalen och runda Fjäderholmarna om intresse finns.

Ring om du är intresserad / Peter 070-516 33 03

Bilagor

• mt9k1589-web-small.jpg
    mt9k1589-web-small.jpg
    62.2 KB · Visningar: 126
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar