Annons

Moms på kamerahus från USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
Hallå, har handlat en del kamerasaker från USA men bara optik etc, och en polare köpa sin 350D från samma butik som mig och i samma paket som min optik men han slapp betala moms på huset. Är det så att det inte är moms alls på husen utan bara optik och tillbehör?

Pratade dock inte om tull utan att han slapp betala moms även fast jag behövde det på min optik och dom låg i samma låda från posten.

Om alltihopa låg i samma låda gäller ju momsen för alltihop. Ni får helt enkelt dela på momsen. Tror han försökter lura dig.

Moms ska betalas på allt. Du ska också få en spec där det står vad du betalat moms för. Hör med din polare efter den så ska du nog se att det ordnar sig.

Vi räknade många gånger på det där. vi var 3 som beställde i samma paket, mitt och en killes till saker stod på ett kvitto med moms och den 3:e som köpte ett kamerahus hade eget kvitta utan moms på.

Tullen var snabba och tog första fakturan de hittade och momsade efter den. Kanske är ett bra trix när man beställer som privatperson att be de göra 2 kvitton ett med den billigaste produkten + frakt som sätts i en plastficka på kartongen, och ett kvitto i paketet med de dyra produkterna. Det är inte ditt fel om tullen sen slarvar :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar