Annons

Modellfotografering på en strand!

Produkter
(logga in för att koppla)
geronimo13 skrev:
Tjena!

Babyolja kan man ju kleta på flera gånger så jag ser inte det som ett hinder. Blomspruta är bra investering, typ 20:- på vilken affär som helst :)

Du kunde väl skvätt ner henne? Hon kunde doppat sig i vattnet??

Hon ville inte doppa sig! Vi glömde helt enkelt bort att ta med babyolja/blomspruta. Vi HADE tänkt på det INNAN!
 
Glock skrev:
Är det inte meningen att man ska kunna klicka på bilderna på din sida? :-/

Nu är det väl egentligen Daniel som ska svara på detta, men det går ju visst att klicka på bilderna. Testa att klicka på dem så får du se vad som händer. ;-)
 
Glock skrev:
Är det inte meningen att man ska kunna klicka på bilderna på din sida? :-/


Tror inte den funkar med din webläsare har haft problem med det scriptet nämligen :( eller så har du slö uppkoppling för bilderna laddas i bakgrunden testa å vänta en stund. ;)

Ny sida är på g
 
Glock skrev:
Hon ville inte doppa sig! Vi glömde helt enkelt bort att ta med babyolja/blomspruta. Vi HADE tänkt på det INNAN!

Det var ju synd, du får öva på din övertalningsförmåga, jag fick en modell att hoppa i plurret i februari iår :)
 
Glock skrev:
PS. Har du ett bättre tips på thumbnails när alla bilderna INTE är i samma storlek? Detta har gjort att jag var tvungen att göra på det här sättet för att få kvadratiska thumbnails. Ogillar skarpt när Thumbnails är av olika storlek.
Jag tittade in på sidan och reagerade också på thumbnail-bilderna. Eftersom man inte kan göra en bedömning av hur bilder ser ut utifrån thumbnail-bilderna så hade det nästan varit bättre om de bara var gråa kvadrater. Håller med om problematiken; estetiken är viktig, men om den tar överhanden så förlorar man i min mening för mycket funktion... Svår avvägning att göra!
 
alcedo [E.F.S] skrev:
Jag tittade in på sidan och reagerade också på thumbnail-bilderna. Eftersom man inte kan göra en bedömning av hur bilder ser ut utifrån thumbnail-bilderna så hade det nästan varit bättre om de bara var gråa kvadrater. Håller med om problematiken; estetiken är viktig, men om den tar överhanden så förlorar man i min mening för mycket funktion... Svår avvägning att göra!


Precis, hade också så på min sida ett tag men en polare som läst 5p GUI på universitet förklarade snällt och bestämt att så gör man inte :)
 
Babyolja

Hej
jag fick för ett tag sedan ett tips av en engelsk modellfotograf som alternativ till babyolja. Han sa att det bästa var Bivax, det höll dessutom vattendropparna på plats från blomsprutan väldigt länge.
Tyvärr vet jag inte vad Bivax är för hudvårdsprodukt, kanske någon här kan hjälpa mig och oss alla andra?

Mvh / Björn
 
H&M säljer ett skimmrande puder som med fördel kan användas ihop med barnoljan för att få lite lyster åt huden ...... blanda en flaska olja med en burk puder ..., 3 gr, 29:90 ...
 
Finns i 2 nyanser ... jag har köpt den mörka, ska snart testa med en modell, fick tipset av en kompis som är makeup-artist.
 
stiligman skrev:
Finns i 2 nyanser ... jag har köpt den mörka, ska snart testa med en modell, fick tipset av en kompis som är makeup-artist.


Hmm ska hem och skälla på min makeup artist hon har inte berättat detta för mig :)

Heter det där pulvret någoting eller frågar man bara efter skimrande pulver? :)

//Daniel.J
 
Shimmer Puder ... det gick bra när jag frågade efter den .... och jag är inte så van att gå på den avdelningen kan jag säga .... :)
 
geronimo13 skrev:
Det var ju synd, du får öva på din övertalningsförmåga, jag fick en modell att hoppa i plurret i februari iår :)

Handlade inte om övertalning, hon ville inte blöta ner håret pga. av öronen.

Vart har du bilderna från februari?
 
Glock skrev:
Tur att vi alla är olika och tycker om olika saker då! ;)


Javisst :)

Sen är det min personliga åsikt att modellen får offra sig lite om hon ska ha snygga bilder.

Funkar inte om hon ej vill doppa sig om det varit betaljobb. Vill fotografen ha bikinibilder tagna en fin dag i februari så är det bara att ställa upp annars lär man ej bli långlivad i branschen :)
 
geronimo13 skrev:
Tror inte den funkar med din webläsare har haft problem med det scriptet nämligen :( eller så har du slö uppkoppling för bilderna laddas i bakgrunden testa å vänta en stund. ;)

Ny sida är på g

Använder Safari och IE för MacOS X. Uppkopplingen är på 10MBit. ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.