ANNONS
Annons

modell problem ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mattsen skrev:
Man kan ju oxå stjäla andras bilder och bygga upp en story runt hur man "träffade" modellen och sedan presentera bilder på fotosidan... En av männen bakom inläggen i denna tråd bör känna sig träffad.
Tänker du på min Playboy-bild? (Den är inte stulen och riktigt beskrivning finns att läsa)

Här pratas det om stölder av bilder men det största tabut på Fotosidan verkar inte vara bildstöld utan användade av vattenstämplar.

MomentMan skrev:
Här pratas det om stölder av bilder men det största tabut på Fotosidan verkar inte vara bildstöld utan användade av vattenstämplar.

stämmer. de bilder jag sett med stämpel har fått dåligt kritik pga av det. eller det har ijallafall kommenterats.

Senast ändrad:
MomentMan skrev:
-Nej, det är inte tabu med vattenstämpel men vattenstämpeln på dina bilder (i storleken XXXL) ser för bedrövliga ut.

Henrik.. jag blev faktiskt så himla nyfiken till varför du skrev detta foruminlägg?

Om det e så himla lätt för dig att få modeller varför har du använt dig av andras bilder, eller är det just det som e svaret?

Varför har du ett foto på Masuimi Max (www.iamtrouble.com) på din hemsida? Eller är hon en av alla dom som hört av sig o vart sugen på en av dina idéer? Det e nämligen en helt annan fotograf som påstår sig tagit den bilden.... konstigt?! Men det e väl inte första gången det händer va?!

Nä nu har jag vart lite taskig... men du liksom bad lite om det när du skrev detta inlägg.

matnyttige skrev:
Tänker du på min Playboy-bild? (Den är inte stulen och riktigt beskrivning finns att läsa)

Nej, nej, nej Mats. Det var inte dig jag avsåg.

Du ä ju en av mina favvofotografer.... kan inte tänka mig att du skulle göra något sådant.

Bilden som blev "stulen" låg på en av mina sajter och las ut här på FS av en medlem som av nämnda anledning blev spärrad, men som nu har poppat upp som gubben i lådan igen.

Detta hände för ca 2 år sedan...

Nu är det alltså inte jag som snott någon bild (eller i alla fall blivit anklagad för det) även om mitt namn nämns i den härvan just under mitt inlägg och om man inte läser hela tråden så kan man tro det... kändes nästan lite obehagligt där ett tag, utan det är en annan Henrik (Greven).

PS: Greven jag hittade ingen "Porography" på din sida heller.

modellbilder.se

Någon rekomenderade modellbilder.se (MB)

Hoppas inte för mycket på att hitta någon den vägen. Jag var medlem där från början, gick tom på en av deras träffar för några år sedan. Förutom en tjej var det helt omöjligt att få tag på modeller, så jag gick ur.

Nyligen, i våras, gick jag med igen då jag hört att det blivit bättre men lyckan var lika liten nu. Av 15 utskickade idéer och förslag fick jag svar av 2 modeller. Båda var intresserade men gick sedan aldrig mer att få tag på, efter idogt mailande.....

Jag har annars gott om modeller sedan tidigare så det är inte mina taffliga formuleringar som skrämmde bort dem, jag tror helt enkelt inte att folk är så intresserade så de påstår. Detta i kombination med att ett mindre antal fotografer på MB står för merparten av alla bilder på alla modeller.......

Mitt förslag är att du börjar med bekantskapskretsen och därefter fortsätter ut i det okända !

//A

Själv är jag inte så modell orienterad, dock har jag en av mina bästa polare till att bolla riktigt galna ideer med och som har ställt upp på en del ideer som om nått år eller så ska bli min första utställning med modell om jag kan hitta ett galleri =)

Chris

Jag har det problemet att det oftast bara ställer upp sådana modeller som antingen är "alldagliga" eller så är de jätteobekväma framför kameran.

Är det nån som har haft liknande problem eller är jag ensam?

a_lyckhammar skrev:
Jag har det problemet att det oftast bara ställer upp sådana modeller som antingen är "alldagliga" eller så är de jätteobekväma framför kameran.

Är det nån som har haft liknande problem eller är jag ensam?

Nej då Andreas, du är inte ensam. Modeller som närmast har en medfödd förmåga att agera framför en kamera, ja de växer inte på träd precis.

Själv har jag hittills plåtat snart 30 tjejer, och 2 (två) är helt underbara att arbeta med.

Vissa tjejer går bara inte att "få igång", det blir nästan en plåga för både fotograf och modell att försöka fortsätta.

Medan andra visar en klar förbättring redan efter någon timma. Så att få till en bra session med en ny modell på kort är svårt om hon inte "har det i blodet".

//Mattsen

Ojdu! 30 och varav 2 "bra" det va inte särksillt många...
Har faktiskt fått en ny modell ikväll som utseendemässigt är perfekt.
Frågan är bara om "det inte är för bra för att vara sant"?

men det e bara att jaga vidare...ler

//Andreas

Min polare som ställer upp som modell har riktiggt bizzar och knäpp humor, vilket jag också har så han brukar fatta direkt vad jag är ute efter och det bara flyter på....
Skit kul att jobba med honom...

Andra människor har en tendens att bli stela framför kameran, vilket jag märkte när jag filmade nollbudget.

Även jag är hemsk framför kameran.....

Något som det ganska löjliga programet Top Model (alla dokusåper med utröstningar och jury är löjliga det är en funktion av genren som sådan) visar på är att det inte är så lätt att

1. Veta vad fotografen vill ha, även när denne förklarar det.

2. att projecera det så att det faktiskt fastnar på filmen/filen.

C.

Re: modellbilder.se

Holtin skrev:
Någon rekomenderade modellbilder.se (MB)

Hoppas inte för mycket på att hitta någon den vägen. Jag var medlem där från början, gick tom på en av deras träffar för några år sedan. Förutom en tjej var det helt omöjligt att få tag på modeller, så jag gick ur.

Nyligen, i våras, gick jag med igen då jag hört att det blivit bättre men lyckan var lika liten nu. Av 15 utskickade idéer och förslag fick jag svar av 2 modeller. Båda var intresserade men gick sedan aldrig mer att få tag på, efter idogt mailande.....

Jag har annars gott om modeller sedan tidigare så det är inte mina taffliga formuleringar som skrämmde bort dem, jag tror helt enkelt inte att folk är så intresserade så de påstår. Detta i kombination med att ett mindre antal fotografer på MB står för merparten av alla bilder på alla modeller.......

Mitt förslag är att du börjar med bekantskapskretsen och därefter fortsätter ut i det okända !

//A
Jag håller med dig Axel.
Vissa "modeller" på Modellbilder är för bedrövliga. En del svarar inte alls, en del slutar att höra av sig efter ett tag (då de fått "sina" bilder av någon annan fotograf innan), någon kille blev livrädd då han såg att jag plåtade naket ibland. För ett tag sedan så fick jag till svar av en tjej "Jag vill inte bli fotograferad. Jag är med här bara för jag gillar komplimanger".

Verkar som de har väldigt många råd till både fotografer och modeller där men skriver inget om vanligt "hyffs" som att tex ge ett svar tillbaka.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar