ANNONS
Annons

Modefotografering i tunnelbanan.

Produkter
(logga in för att koppla)

uchman

Avslutat medlemskap
Jag skall plåta lite kläder med en designer om ett tag. Jag hade tänkt mig att försöka mig på lite modefotgrafering i tunnelbanan men kanske även på någon tågperrong. Jag har väldigt lite erfarenhet av den här typen av fotografering och vill "som vanligt" ha lite filmråd.
Jag har inte hunnit prova Fuji NPH ännu men tänkte att den kunde vara lämplig. Har ju fått en del tips om den. Men samtidigt har man hört från annat håll att det är en riktigt dålig film.
Men ni får gärna komma med tips för den här typen av fotografering. Den får ju helst vara 200asa eller mer eftersom det är ganska mörkt i tunnelbanan.

Sen är det problemet med blixt. Jag har bara min Nikon F80s inbyggda blixt att tillgå. Känns inte som jag kommer använda den förutom kanske några testrutor.

uchman skrev:
Vad är det du säger? =).
Oj, det var det värsta.

Har inte sett några skyltar någonstans, och inte sett att det står på nån biljett..
Bara att köra på! De kan inte kräva att man ska LETA efter fotoförbuds-anvisningar. Skulle någon säga nånting är det ju bara att linka därifrån, förhoppningsvis med några lyckade bilder =)

Lycka till och må väl! /Eric

Ring till dom och förklara vad du skall göra, kanske inte det lättaste och mest seriösa intrycket att ta med designer och modell för att sen bli tvingade att sluta fotografera för att ni blir bortkörda...

Tror inte det blir något problem att få tillstånd om du bara för en dialog med dom.

Fast sen är det ju klart man kan ha fel oxå, och då får du väl köra på chans-fotograferingen... Men det är ju bra att helgardera...

Stationerna är ju inte allmän plats, då man behöver biliett för att komma dit. Dock tror jag att förbudet mest är där för att klottrare inte skall få fota sina verk...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar