Annons

Mobil med bra kamera ca 6000 kr

Produkter
(logga in för att koppla)

Spunken

Aktiv medlem
Behöver ny mobil, vill ha en med bra och gärna snabb/lätthanterad kamera.
I övrigt har jag inte så höga krav på själva mobilen. Tänker mig att det finns någon modell under 10 000 kr som passar, men det är en djungel att gräva runt.

Olika brännvidder är ett plus (standard numera?), bra vid höga ISO också ett plus, men framför allt bildkvalitet (vid bra ljus) och att AF och sånt inte är dödligt segt.

Prisidé typ 5000-8000 kr.
Är det någon som har bra erfarenhet av någon hyfsat ny mobil? :)

Jag har en Xiaomi Mi10 som jag tycker är asbra. Modellen är väl utgången nu (går alldeles för fort i branchen) men det finn s ju Mi11 osv. Rekommenderas

Vet någon var man kan hitta sensor-storlekarna på alla olika telefoner som säljs idag? Topp-modeller över 10K skiter jag i, det är modeller på max 5000kr som är intressant. Sensorstorleken är ju trots allt den viktigaste punkten..

Senast ändrad:
Jag köpte en Xaiomi för ca. 2 år sedan. Den "lovordade" mobilen var rena skräpet. Värdelös knepig android-version a la Kina. Överskärpta bilder och helt oanvändbara RAW-filer. Löjligt dåliga AI-funktioner som småkiddsen på dagis klipper och klistrar mycket bättre. Den returnerades innan ångerveckorna gick ut.
Läs alla tester och rekommendationer med en stor nypa salt.
Man måste nog testa och använda mobilen och kameran på egen hand för att hitta den som passar och även ryms inom budgeten.
Det kan också räcka med en mobil för 3000 kr, beroende på vilka krav man har.

Är ganska nöjd med bilderna från min Google Pixel 6. Fördelen med Googles telefoner är att de är snabba med säkerhetsuppdateringar vilket är otroligt viktigt om man även använder telefonen för t.ex. bankärenden.

Är ganska nöjd med bilderna från min Google Pixel 6. Fördelen med Googles telefoner är att de är snabba med säkerhetsuppdateringar vilket är otroligt viktigt om man även använder telefonen för t.ex. bankärenden.

Nja, det viktigaste är väl snarare uppdateringar till bank-apparna och bankID när det gäller det.

Jag köpte en Xaiomi för ca. 2 år sedan. Den "lovordade" mobilen var rena skräpet. Värdelös knepig android-version a la Kina. Överskärpta bilder och helt oanvändbara RAW-filer. Löjligt dåliga AI-funktioner som småkiddsen på dagis klipper och klistrar mycket bättre. Den returnerades innan ångerveckorna gick ut.
Läs alla tester och rekommendationer med en stor nypa salt.
Man måste nog testa och använda mobilen och kameran på egen hand för att hitta den som passar och även ryms inom budgeten.
Det kan också räcka med en mobil för 3000 kr, beroende på vilka krav man har.
Känner inte igen mig. Min Mi10 har en hyfsat ren Android IU. Bilderna blir bra utan överskärpning eller fullt med artefakter

Nja, det viktigaste är väl snarare uppdateringar till bank-apparna och bankID när det gäller det.

Ja, om buggarna finns i dessa appar, men alla appar anropar funktioner i operativsystemet och finns det fel där hjälper det inte nödvändigtvis om apparna är välskrivna. Dessutom uppdateras appar oftare än OSet. Därför är det mera löbsant att hitta blottor i OSet. Då drabbas inte bara en app utan alla som använder den söndriga OS funktiionen

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar