Annons

Mjukvara för pivotskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Geosan

Medlem
Hej!
Någon som känner till program för att ställa om skärmen till stående (har en vridbar Amitech 19tum, TFT). Pivot Pro fungerade bra, men undrar om någon vet om några andra program. I drivrutiner mm finns inte stöd, så jag får ha ett "externt" program för denna praktiska funktion.

undrar/Georg
Och har ett gott 2006!
 
Geosan skrev:
Hej!
Någon som känner till program för att ställa om skärmen till stående (har en vridbar Amitech 19tum, TFT). Pivot Pro fungerade bra, men undrar om någon vet om några andra program. I drivrutiner mm finns inte stöd, så jag får ha ett "externt" program för denna praktiska funktion.

undrar/Georg
Och har ett gott 2006!

Såna program brukar nog i de flesta fall följa med skärmarna om dessa är vridbara. Har själv en LaCie Photon 19 och med den följde just Pivot Pro. Varför vill du ha nåt annat program om PP funkade bra?
 
Re: Re: Mjukvara för pivotskärm

Sten-Åke Sändh skrev:
Såna program brukar nog i de flesta fall följa med skärmarna om dessa är vridbara. Har själv en LaCie Photon 19 och med den följde just Pivot Pro. Varför vill du ha nåt annat program om PP funkade bra?

Tack för svar. Tyvärr följde inga program med. PP är högst troligt mitt val, men var mest nyfiken på om det har några värdiga konkurrenter för att se vad de kan.

/Georg
 
martinh skrev:
Vad har du för grafikkort? Stöd för pivot funktion är både ATI och Nvidia nu för tiden.

PÅ denna nya bärbara HP Pavilion är det ATI Radeon XPRESS 200M, 128Mb, med stöd för två skärmar och jag kör 19" som primär. Men hittar intet om Pivot när jag kollar runt på nätet och i burken lokalt. Tycker det borde finnas med som standard eller så har jag en stor blind fläck...
 
Geosan skrev:
PÅ denna nya bärbara HP Pavilion är det ATI Radeon XPRESS 200M, 128Mb, med stöd för två skärmar och jag kör 19" som primär. Men hittar intet om Pivot när jag kollar runt på nätet och i burken lokalt. Tycker det borde finnas med som standard eller så har jag en stor blind fläck...

Om du högerklikckar på ATI iconen nere till höger i aktivitetsfältet så ska du kunna välja "rotera".

Svaret är alltså att leta i drivrutinerna...
 
Dajo skrev:
Om du högerklikckar på ATI iconen nere till höger i aktivitetsfältet så ska du kunna välja "rotera".

Svaret är alltså att leta i drivrutinerna...

Hej, jag gick upp på ATI:s hemsida, laddade ned deras Catlystpaket i vilket denna rotera-funktion fanns. Så nu funkar det bra.

Gott Nytt År!
/Georg
 
Trubbel med Wacom

Jag fick ett Pivotprogram med min HP2035-skärm. Det kraschade CS2 och hela datorn om jag hade Wacombrädan installerad.

Helt sjukt men så var det. All felsökning i två månader med flera datorer ledde fram till det.

Jag har förträngt vad det hette men om du börjar få Bluescreen så vet du var du ska leta.
 
Re: Trubbel med Wacom

pastorove skrev:
Jag fick ett Pivotprogram med min HP2035-skärm. Det kraschade CS2 och hela datorn om jag hade Wacombrädan installerad.

Helt sjukt men så var det. All felsökning i två månader med flera datorer ledde fram till det.

Jag har förträngt vad det hette men om du börjar få Bluescreen så vet du var du ska leta.

Samsungs Pivot slog ut PCIe porten på min dator.
Det var lite drygt då jag inte visste vilket program som orsakade det hela så jag åkte på samma sak en gång till.
 
Samsungs program startade om min dator närsomhelst utan förvarning. När jag växlade mellan användare så kraschade datorn. Efter avinstallation av programmet (Magic Rotation) har datorn varit felfri.
 
Senast ändrad:
AeS skrev:
Samsungs program startade om min dator närsomhelst utan förvarning. När jag växlade mellan användare så kraschade datorn. Efter avinstallation av programmet (Magic Rotator) har datorn varit felfri.

Samma program som jag hade problem med.

Varning för Samsungs magic rotation i kombination med XP alltså.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.