Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Misstänkt annons..

Produkter
(logga in för att koppla)
"Den tar bilder i 3 Mpix men eftersom den
är utrustad med CCD så blir bilderna i 6 Mpix!
"

...och min 10D har en CMOS, så bilderna blir 54Mpix...MINST..

Tjena mittbena...

vaddå? han skriver ju att den har Fujis Super CCD och den fungerar ju mycket riktigt så att bildilen blir motsvarande dubbelt så stor. Kolla in 3mp Fuji Finepix S1 Pro reviewen på dpreview så förklarar Phil Askey säkert hur det fungerar.

M

Nja, ser knappast ut som att det skulle vara nåt lurt annat än att kameran kanske inte är värt sitt pris.
Dom där åren var väl Fuji väldigt annorlunda med hur dom redovisade "pixlarna" om jag inte minns fel.

Inga nya mailkompisar brukar man skriva för att slippa alla tjatnissar.
Folk kan faktiskt vara hur jobbiga som helst då man vill sälja nån pryl

Kijana skrev:
priset är misstänkt lågt.

God jakt!

Hur aktuell är en prislista med en Coolpix 885 för 8400:- ?? Tre år gammal? Jag köpte en för 3000:-, för ett år sedan! Måste nog snacka med den här snubben lite :)

he he, han har just visat värdet av att spara gamla prislistor, alltid lurar det nån...

Luras, luras inte?

Med risk för att Steve smyger runt här på FS, (och gör han det så är det ju skit samma, då vet han!), så publicerar jag här ett mail jag nyss skickade och ett jag nyss fick:

"Hur billigt om jag är blixtsnabb?
Är kameran begagnad eller ny? Om begagnad, vilket
skick är den i? Om jag har vägarna förbi i
morgon, kan jag titta in och klämma lite på den?
Sån känns alltid fint när man skall till, att
köpa något.
Hilsen fra Krille"

[Privat e-postmeddelande borttaget av forumvärd]

OBS! Helt autentiskta mail OBS!

Men han kan ju intet ont anande ha hittat prislistan i en fototidning på dass. En del städar inte så ofta.....

Jaha, han bor i LKPG, jag kanske också skulle klämma lite på detta underverk till kap? ;)

Eller så sparar jag slantarna till en D70.

Allvarligt talat, vill ni kika in på sjuka annonser så är nog Ebay favvisen, men blocket är också skönt. Hittade en gång en person som hade typ 4 olika annonser med tv-apparater, cd-spelare, digitalboxar, stereoapparater you name it! Billigt var det också.. säkert inte alls stulet nånstans! :)

Begagnatmarknaden har ju fri prissättning. att ta ett för högt pris tycker jag är helt acceptabelt, det är ju ändå upp till köparen att bjuda på priset. Jag har själv sålt prylar för 50% mer än vad de är värda. Köparen blev nöjd, jag blev nöjd. D.v.s nypriset kanske låg på 5000, varan idag var värd 2000 men jag sålde för 3500:- helt ok tycker jag

Sen kan jag hålla med om att vissa tjatnissar bara mailar och ställer tusen frågor men är inte det minsta intresserad av att köpa...

Inget som har med tråden att göra egentligen ... men är inte detta en väldigt ful kamera?

Jo den är väldigt ful och väldigt obehaglig att hålla i handen. Känns jobbigt om man vill titta i sökaren

Kamera med svansmonterad motor

j.asplund skrev:
Jo den är väldigt ful och väldigt obehaglig att hålla i handen. Känns jobbigt om man vill titta i sökaren

Obehaglig att hålla i handen säger du. Ingen kamera för tjejer då. Ser faktiskt ut lite som en jeepdunk, så visst är den väl ful. Men kom igen nu, den är ju tillverkad av porschedesignern
själv! Då måste den ju vara både bra och snygg och värd varenda spänn.

äh.. komigen nu.. det ingår faktiskt mmc-kort. jösses..

den tar förövrigt smartmedia

Det är ju på samma sätt med datorer. Vet inte hur många begagnade burkar jag sett i annonser, som dom begär mer för än vad en ny och bättre kostar.

ulltand skrev:
Det är ju på samma sätt med datorer. Vet inte hur många begagnade burkar jag sett i annonser, som dom begär mer för än vad en ny och bättre kostar.

Jo det är sant. Frågan är om prissättningen har med ren dumhet att göra eller om den är en affärsmetod. Med hjälp av internet kan vi alla bli små nasare och en del försöker tjäna mer på det än vad varan motiverar. Men vad är nytt under solen? Någon som någon gång köpt något som varit värt varenda krona? Nej, just det!

Dessutom har han lyckats med tilltaget att längst ner skriva "sökord" och sen radda upp en massa dylika. När jag försökte göra detsamma på blocket.se förra veckan så vägrade de införa annonsen!

(Detta medförde att jag fick medvetet särskriva ord inne i min annonstext) :)

chajo skrev:
Dessutom har han lyckats med tilltaget att längst ner skriva "sökord" och sen radda upp en massa dylika. När jag försökte göra detsamma på blocket.se förra veckan så vägrade de införa annonsen!

(Detta medförde att jag fick medvetet särskriva ord inne i min annonstext) :)

Jo, något liknande har hänt mig, medans andra gjor det jag inte fick. Troligen gör de stickprov, eller har någon programvara som söker ut annonser som är "otillåtna". De har ju några annonser att välja bland.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar