Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Missnöjd lång exp 5D Mk3

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Fotograferade ikväll med 5D Mk3, 6 min, ISO1600 med Black frame.
Tycker resultatet inte alls är bra. :(
Väldigt mycket hot pixels. Någon som tycker detsamma?

/Stefan

Du körde alltså brusreducering för långa slutartider aktiverad med en total tid på 12 minuter? 6 Minuter och ISO 1600 tycker jag man nästan ber om heta pixlar, men har du inte inte ett rawprogram som plockar bort dem automatiskt?

Ja 12 min totalt.
Enstaka hot pixels är väl ok att få med TROTS black frame. ISO1600 är att ta i, men jag hade nog behövt 3200 ;).
Jag kommer inte ihåg att jag fick så mycket hot pixels på mina förra kameror. Dock var det nog 8 min och ISO800 och på den tiden använde jag varken FF eller Black frame.
Nu är det ändå gansksa mycket stjärnonas krig. De blåa mot de röda. Visst går nästan allt bort i LR, men ändå. Förväntade mig ändå bättre resultat.

/Stefan

Ja 12 min totalt.
Enstaka hot pixels är väl ok att få med TROTS black frame. ISO1600 är att ta i, men jag hade nog behövt 3200 ;).
Jag kommer inte ihåg att jag fick så mycket hot pixels på mina förra kameror. Dock var det nog 8 min och ISO800 och på den tiden använde jag varken FF eller Black frame.
Nu är det ändå gansksa mycket stjärnonas krig. De blåa mot de röda. Visst går nästan allt bort i LR, men ändå. Förväntade mig ändå bättre resultat.

/Stefan
Bara till att slänga upp råfilen så vi andra med kan kika.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar