Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Misslyckad service?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett enkelt sätt att prioritera är att den som betalar går före. Canon borde kunna erbjuda en prioriteringsprenumeration. För en yrkesverksam fotograf borde det vara en utgift som är vettig ungefär som en försäkring är vettig. Få amatörer vill nog betala för att vara garanterade prioriterad service.

Serviceavtal finns i många andra branscher, så varför inte i denna?

(Om det redan finns något liknande ovanstående så finns det ingen anledning för proffsen att klaga: köp ett serviceavtal!)

Jag hade kunnat betala extra för en bättre/snabbare service (Även om jag tycker priserna är rätt saftiga redan nu), men mig veterligen finns inga sådana avtal.
 
Den kritik som har framförts angående Intervision i Stockholm kan jag inte kommentera eftersom jag aldrig har haft med dom att göra.
MEN jag har lämnat in Nikon och Canon till det som är Intervision i Malmö sedan många år tillbaka och känner de flesta där, se tråden om AF problemen med 5dmk2 och där Christer ställde mina två hus samt ett antal objektiv..

Jag ber er därför att precisera klagomålen om Intervision och om Intervision i Malmö är inblandat, själv har jag bara positiva erfarenheter av Malmöverkstaden
 
Ett enkelt sätt att prioritera är att den som betalar går före. Canon borde kunna erbjuda en prioriteringsprenumeration. För en yrkesverksam fotograf borde det vara en utgift som är vettig ungefär som en försäkring är vettig. Få amatörer vill nog betala för att vara garanterade prioriterad service.

Serviceavtal finns i många andra branscher, så varför inte i denna?

(Om det redan finns något liknande ovanstående så finns det ingen anledning för proffsen att klaga: köp ett serviceavtal!)

Vad är det för fel på FIFO "First In First Out" när man betar av högen?
Det innebär ju inte att alla får tillbaka sin inlämnade prylar i den ordningen nödvändigt, men man kan väl åtminstone börja i den änden om man inte gör det. Det är ju sedan ofta annat som avgör exv. om man måste vänta på delar typ.

Mitt djupa deltagande annars till TS. Man kan ju undra om inte det är väldigt mycket ett utslag av personberornde vilken tekniker man lyckas få.
 
Hur vet du det?

Det är iofs en ganska bra förklaring till varför servicen på min kamera tar tre veckor ist för en vecka som dom hade lovat från början..

Jag var där i måndags och lämnade in 3 kameror. Eftersom det var första gången för mig som jag var där så frågade jag lite allt möjligt.
Blev uppringd idag och fick förklarat hur kamera 1 mådde. Utan kostnad hade de även gått igenom min glugg som åkte med in.
Fick SMS efter några minuter om att den var klar, som följdes av ytterligare ett SMS om att kamera 2 var klar.

So far so good. ÄR nöjd med både bemötande, tid, service och uppdatering efter hand.

Angående att de har mycket nu så har en större affärskedja precis skickat in allt som de fått in under hela december. Stod säkert 10 större kartonger med saker som skulle lagas/bytas ut. Inte riktigt vad de väntat sig i Januari.
 
Må hända att dom har mycket att göra, men nu har det gått 23 dagar sedan dom fick in min kamera till sin verkstad. Om jag inte får tillbaka min kamera inom de två närmsta dagarna så kommer Intervision att få ett mycket argt telefonsamtal från mig.

Det är inte rimligt att en autofokusjustering nästan ska ta en hel månad
 
Fick tillbaka mina 3 kameror och ett 50 mm i fredags, lämnade in allt i måndags.
Väldigt nöjd, både med utfört arbete och extra service som de gav mig. Tråkigt att behöva vänta i 23 dagar vilket jag tycker är på tok för lång tid.
Jag hade ett silver CPS och de höll utsatt tid.
 
Jag lämnade in mitt Canon hus för reparation till Intervision i Stockholm. Problemet var att kameran visade Error 99 efter exponering ute i kyla och fukt, sedan lägger den av helt och man måste ta ur och sätta i batteriet för att få igång den igen. Eftersom att kameran är 6 år gammal tog jag för säkerhetskull ett kostnadsförslag (700kr).

Idag fick jag ett mejl som lyder…

”Demontering kåporna för kontroll efter eventuell fuktskada på elektroniken som kan orsakat Error 99.
Inget spår funnet.
Funktionsontroll efter förvaring i kyla (kylskåp) utan anmärkning.
Något fel på kameran går inte att frambringa genom test på verkstad varför ett relevant kostnadsförslag inte kan presenteras.
Byte av t.ex. all elektronik överskrider vida kamerans ekonomiska värde”.


Så nu ska jag alltså hämta tillbaks min trasiga kamera och betala Intervision 700kr trots att dom inte ens lyckats lokalisera felet… Minst sagt märkligt!
 
Senast ändrad:
Så nu ska jag alltså hämta tillbaks min trasiga kamera och betala Intervision 700kr trots att dom inte ens lyckats lokalisera felet… Minst sagt märkligt!

Det tycker inte jag är märkligt.

Skulle de ha jobbat gratis?

Det tar betalt för arbetet med felsökningen men kan givetvis inte garantera att de hittar något fel.

Om du går till doktorn och klagar över att du har ont i magen och han inte hittar något fel, slipper du betala då?
 
Det tycker inte jag är märkligt.

Skulle de ha jobbat gratis?

Det tar betalt för arbetet med felsökningen men kan givetvis inte garantera att de hittar något fel.

Om du går till doktorn och klagar över att du har ont i magen och han inte hittar något fel, slipper du betala då?

Du har rätt. en tekniker kostar pengar, det är inte bara han som handskas med kameran.
Den skall packas upp skrivas in, och sedan kommer en tekniker in i bilden,och han skall.
demontera kameran och undersöka densamma, detta går inte på en kvart
ett kostnadsförslag skrivas ut, eller skall kund kontaktas, godkänns ej jobbet skall kameran
monteras tillbaka. Packas och till posten,
 
Eftersom de inte kan frambringa felet kan de inte heller säga när det är lagat. Verkar vettigt att inte vilja ge ett kostnadsförslag då.
Men jag förstår att det är jobbigt att de inte hittade något fel. Det betyder ju att att du kan hamna med felet flera gånger.

Petter ...
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar